izpis_h1_title_alt

Destruktivna tekmovalnost med slovenskimi mesti in podeželjem
ID Uršič, Matjaž (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://dk.fdv.uni-lj.si/db/pdfs/tip20102-3_Ursic.pdf Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V članku obravnavamo, kako specifični razvoj prometne infrastrukture vpliva na prostorski in družbeno-ekonomski razvoj Slovenije. Pri tem je uporabljena vrsta konceptov in teoretskih nastavkov, ki izhajajo iz analiz "časovno-prostorske organizacije bivanja". Posodabljanje zgolj določenih prometnih infrastruktur deluje v smeri spodbujanja neproduktivne, destruktivne tekmovalnosti med mesti in podeželjem ter vpliva na degradacijo manj "omreženih" prostorov. V članku je posebej izpostavljen vzpon avtomobilizma, ki je v Sloveniji zlasti v obdobju po osamosvojitvi prevzel vlogo dominantnega prevoznega načina, od katerega v veliki meri ni odvisen samo ekonomski, temveč tudi družbeni sistem. V sklepnem delu so podani nastavki za omilitev vplivov avtomobilizma in povečanje pomena javnih prevoznih sredstev, ki bi omogočala bolj komplementaren razvoj naselij v Sloveniji.

Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Leto izida:2010
Št. strani:Str. 476-494
Številčenje:Letn. 47, št. 2/3
PID:20.500.12556/RUL-23118 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:316.334:711.7(497.4)
ISSN pri članku:0040-3598
COBISS.SI-ID:29482077 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:11.07.2014
Število ogledov:790
Število prenosov:95
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Teorija in praksa : revija za družbena vprašanja
Skrajšan naslov:Teor. praksa
Založnik:Fakulteta za družbene vede
ISSN:0040-3598
COBISS.SI-ID:763652 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
The article analyses the development of traffic infrastructure in Slovenia and its influence on spatial and socio-economic development. The analysis is based on various theoretical and conception elements that deal with the "spatio-temporal organisation of the living environment". The unilateral modernisation of specific traffic infrastructures leads to non-productive, destructive competitiveness between cities and the hinterland and influences the degradation of less "networked" spaces. Special attention is paid to the analysis of automobilisation in Slovenia which in the period since 1991 became the dominant mode of transport, with effects on the economic and social systems of Slovenia. The article concludes by considering orientations to reduce the role of automobilisation and expand the role of public transport so as to enable the more complementary development of settlements in Slovenia.


Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj