izpis_h1_title_alt

Grafoderivati v tiskanih oglasih
ID Stramljič Breznik, Irena (Avtor), ID Voršič, Ines (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://dk.fdv.uni-lj.si/db/pdfs/tip20096_Breznik_Vorsic.pdf Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Neprestano večanje števila oglaševalcev in širjenje oglaševalskega prostora že presegata receptivne sposobnosti naslovnikov, zato je ob tolikšni zasičenosti z oglasi vse težje zbuditi pozornost naslovnikov. Prispevek predstavlja poseben tip novotvorjenk v tiskanih oglasih, imenovanih grafoderivati, ki za učinkovanje uporabljajo grafične in ortografske prvine. Na podlagi zbranega gradiva bo podrobneje predstavljena njihova tipologija glede na uporabo in kombiniranje različnih pisnih znamenj (ABCČDZS, priseb(n)i, M!ZA, Remisliti, TISati, nezNOSen, ?mega, 3OR24 2N4N?4, Bank@Net ipd.) ter opredeljena njihova vloga, ki je večinoma estetska, čustvena ali intelektualna. Grafoderivati pogosto konkretizirajo bodisi oglaševalca bodisi oglaševano, včasih pa so le rezultat besedne igre v vlogi pritegnitve pozornosti. Vsekakor pa je v njih mogoče prepoznati težnjo po vse večji vizualizaciji oglasne komunikacije.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:besedotvorje, novotvorjenke, grafoderivati, tiskani oglasi
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Leto izida:2009
Št. strani:Str. 826-838
Številčenje:Letn. 46, št. 6
PID:20.500.12556/RUL-23058 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:81'373.611:659.1
ISSN pri članku:0040-3598
COBISS.SI-ID:29071965 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:11.07.2014
Število ogledov:1089
Število prenosov:279
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Teorija in praksa : revija za družbena vprašanja
Skrajšan naslov:Teor. praksa
Založnik:Visoka šola za politične vede, Visoka šola za politične vede, Visoka šola za sociologijo, politične vede in novinarstvo, Fakulteta za sociologijo, politične vede in novinarstvo, Fakulteta za družbene vede
ISSN:0040-3598
COBISS.SI-ID:763652 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
The ever increasing number of advertisers and the expansion of advertising space has already exceeded receptive capabilities of addressees; this is the reason why arousing addressees' attention is becoming a more and more demanding task. The article presents a special type of nonce words in printed advertisements, called graphoderivatives, which use graphic and orthographic elements to achieve effectiveness. Their typology will be presented in detail based on collected materials, according to the usage and combinations of various written signs (ABCČDZS, priseb(n)i, M!ZA, Remisliti, TISati, nezNOSen, ?mega, 3OR24 2N4N?4, Bank@Net ipd.), and their role, which is mostly aesthetic, emotional or intellectual, will be defined. Graphoderivatives often reflect the advertiser or the advertised product itself, but sometimes they are just a pun aimed at attracting attention. However, it is possible to identify the tendency towards their increasing visualisation in advertising communication.

Ključne besede:word-formation, nonce words, graphoderivatives, printed advertisments

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj