izpis_h1_title_alt

Emocije in integrativni proces vodenja
ID Kanjuo-Mrčela, Aleksandra (Avtor), ID Vrčko, Tanja (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://dk.fdv.uni-lj.si/db/pdfs/tip20073-4_Kanjuo-Mrcela_Vrcko.pdf Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Tradicionalno pojmovanje emocij je temeljilo na predpostavki, da so emocije notranji proizvod posameznika, nekaj individualnega, na kar okolica nima vpliva. Vendar pa je v zadnjih desetletjih mogoče zaznati spremembe v konceptualizaciji emocionalnega. Emocije iz sfere zasebnega in individualnega prehajajo tudi v sfero družbenega in javno sprejemljivega in sprožil se je nov val proučevanj in iskanj vzrokov ter posledic nastanka specifičnih emocij. V prispevku obravnavamo emocije kot ključni element organizacijskih procesov in se opiramo na sociološke razlage emocij, ki definirajo emocije kot produkt družbenega dogajanja, saj imajo organizacijski dejavniki (še posebej vodje) velik vpliv na emocije zaposlenih. Namen članka je predstaviti integrativni proces vodenja in vpliv, ki ga ima takšno vodenje na zadovoljstvo zaposlenih. Uspešno integrativno vodenje opišemo kot učinkovit način vodenja, ki od vodje zahteva določene socialne in emocionalne kompetence. V drugem delu članka želimo z lastnim empiričnim delom ilustrirati predstavljeno teorijo. S pomočjo analize rezultatov ankete, opravljene v petih slovenskih podjetjih, ugotavljamo, da so v analiziranih podjetjih emocije različno vpete v proces vodenja in da kakovostna integracija emocij pri procesu vodenja vpliva na zadovoljstvo zaposlenih.

Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Leto izida:2007
Št. strani:Str. 461-480
Številčenje:Letn. 44, št. 3/4
PID:20.500.12556/RUL-22582 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:159.942:331.1
ISSN pri članku:0040-3598
COBISS.SI-ID:26564189 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:11.07.2014
Število ogledov:945
Število prenosov:124
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Teorija in praksa : revija za družbena vprašanja
Skrajšan naslov:Teor. praksa
Založnik:Fakulteta za družbene vede
ISSN:0040-3598
COBISS.SI-ID:763652 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
Traditional understanding of emotions was based on the presumption that emotions are personal, individual phenomena on which the social environment has no impact. However, the passage of emotions from private and individual sphere into public sphere stimulated a new direction of research and insights into causes and effects of emotions. In the article emotions are discussed as the key element of organizational processes. The analysis is based on the sociological definitions of emotions that see emotions as products of social behavior, as the organizational factors (especially management) have a great influence on employees' emotions. The purpose of this article is to present the integrative process of management and its effect on the employees' satisfaction. Successful integrative management is understood as an efficient type of management which demands certain social and emotional competences of amanager. In the second part of the article the results of an empirical research are presented. Analysis shows differences in integration of emotions in management in the selected Slovene companies and that the quality of integration of emotions in the management process affects the satisfaction of employees.


Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj