izpis_h1_title_alt

Kontinuiteta in diskontinuiteta v slikarski misli od Cézanna do sodobnega slikarstva
ID Gnamuš, Nadja (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://dk.fdv.uni-lj.si/db/pdfs/tip20052-3_Gnamus.pdf Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V besedilu se ukvarjam z ontologijo slikarskega mišljenja in njegovo diskontinuiteto, ki jo najbolj radikalno nakaže postmodernizem. Osvetlim bistvene vidike slikarskega mišljenja in temeljne korake v miselno-oblikovalskem procesu, začenši z modernizmom, ki ga povezujemo z osamosvojitvijo medija in posledično z največjim poglabljanjem v morfologijo slike. Slikarskemu mišljenja sledim od Cézannovega analitičnega pogleda, od koder so vzniknili vsi veliki premiki, preko t.i. primarnega oziroma analitičnega slikarstva z Rymanom do Polkeja, čigar delo zaznamujejo že nove interdisciplinarne medijske in tehnološke rešitve ter dekonstrukcija modernističnega enotnega sloga, vendar v doslednih in kompleksnih slikovnih rešitveh ne predstavlja diskontinuitete. V zadnjem delu skušam analizirati slikarske spremembe in pristope v današnjem postpostmodernem času - kako se je namreč slikarstvo preoblikovalo v okviru postmodernistične, po Dantojevo posthistorične umetnosti, ki se ne presoja več z vizualnega, temveč s konceptualnega vidika. S stališča slikarstva kot avtonomne prakse razmišljam o intencionalnosti slike, o njeni medijski transformaciji in o problematiki sodobnega slikarstva.

Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Leto izida:2005
Št. strani:Str. 506-524
Številčenje:Letn. 42, št. 2/3
PID:20.500.12556/RUL-22446 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:316.7
ISSN pri članku:0040-3598
COBISS.SI-ID:24248157 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:11.07.2014
Število ogledov:727
Število prenosov:143
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Teorija in praksa : revija za družbena vprašanja
Skrajšan naslov:Teor. praksa
Založnik:Visoka šola za politične vede, Visoka šola za politične vede, Visoka šola za sociologijo, politične vede in novinarstvo, Fakulteta za sociologijo, politične vede in novinarstvo, Fakulteta za družbene vede
ISSN:0040-3598
COBISS.SI-ID:763652 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Neznan jezik
Izvleček:
In the essay I examine ontology of painterly thought and its discontinuity which was brough about by postmodernism. I attempt to provide insight into the basic aspects of painterly thought and the most important shifts in mental and pictorial process starting with modernism which initiated the autonomy of painting. As a corollary, modernism is very much concerned with the morphologyof pictorial field. I follow painterly thought from Cézanne's analytical approach, which indicated all the following paradigm changes, through primary or analytical painting with Ryman, to Polke, whose work is marked by new interdisciplinary media and technological resources as well as by the deconstruction of the modernist unique style, yet, in complex and meditated pictorial formulations, he does not present discontinuity. In the last part of the essay I attempt to analyze changes and attitudes as have occured in contemporary postpostmodern time. What are the major painterly transformations in the context of postmodernist, according to Danto posthistorical art, which is no longer evaluated from visual but rather from conceptual point of view? From the point of view of painting as an autonomous praxis I meditate on painting's intentionality, its media transformations and its problems.


Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj