Podrobno

Poučevanje slovenske slovstvene folklore preko problemsko-ustvarjalnega pouka v tretjem triletju osnovne šole
ID Ban, Sara (Avtor), ID Žbogar, Alenka (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Ivančič Kutin, Barbara (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (4,53 MB)
MD5: 037AC1BC8E950DD1F4B841AFD744E87D

Izvleček
Slovstvena folklora kot pomemben del kulturne dediščine nosi izrazito vzgojno in estetsko vrednost, ki učencem omogoča razvoj kulturne zavesti, literarnega razumevanja ter občutka pripadnosti skupnosti. Magistrsko delo obravnava možnosti in prednosti vključevanja slovstvene folklore v pouk slovenščine v tretjem triletju osnovne šole preko problemsko-ustvarjalnega pouka. V teoretičnem delu je predstavljen koncept slovstvene folklore, natančneje so opisani žanri, ki temeljijo na ustnem izročilu in izvedbi v določenem kontekstu. Osrednje mesto ima problemsko-ustvarjalni pouk kot sodoben pedagoški pristop, ki spodbuja kritično mišljenje, ustvarjalnost, samostojnost in sodelovalno učenje. Posebej je izpostavljeno, kako tak način poučevanja krepi notranjo motivacijo učencev in prispeva k razvoju empatije, reševanju problemov ter povezovanju znanja z vsakdanjim življenjem. V empiričnem delu je predstavljena raziskava, v kateri so sodelovali učenci 7. razreda osnovne šole. Z izvedbo problemsko zastavljenih učnih ur, analizo učnih priprav ter anketiranjem udeležencev so bile pridobljene ugotovitve o učinkovitosti pristopa in njegovem vplivu na učenčevo doživljanje folklorne vsebine. Rezultati kažejo, da problemsko-ustvarjalni pouk bistveno pripomore k bolj poglobljenemu razumevanju slovstvene folklore in njenemu sprejemanju kot živega in uporabnega znanja. Naloga predlaga možnosti za bolj sistematično vključevanje slovstvene folklore v pouk književnosti ter spodbuja pedagoške prakse, ki presegajo tradicionalne metode in učencem ponujajo aktivno, raziskovalno in doživljajsko izkušnjo književnosti.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:slovstvena folklora, folklorni dogodek, problemsko-ustvarjalni pouk, izkustveno učenje, didaktika književnosti, osnovna šola
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2025
PID:20.500.12556/RUL-177602 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:25.12.2025
Število ogledov:14
Število prenosov:0
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Teaching Slovenian Literary Folklore Through Problem-Oriented Creative Instruction in the Third Trimester of Primary School
Izvleček:
Verbal folklore, as an important part of cultural heritage, has a distinct educational and aesthetic value that enables students to develop cultural awareness, literary understanding, and a sense of community belonging. The master's thesis discusses the possibilities and advantages of incorporating oral folklore into the teaching of Slovene in the third cycle of elementary school through problem-based learning. The theoretical part of the thesis presents the concept of literary folklore, specifically describing genres that are based on oral tradition and performance in a specific context. Problem-based learning is a modern pedagogical approach that encourages critical thinking, creativity, independence, and collaborative learning. The text specifically highlights how this teaching method strengthens students internal motivation and contributes to the development of empathy, problem-solving skills, and connecting knowledge with everyday life. The empirical part of the thesis presents a study in which 7th grade elementary school students participated. By conducting problem-based lessons, analyzing lesson plans, and surveying participants, findings were obtained on the effectiveness of the approach and its impact on the student's experience of folklore content. The results show that problem-based teaching significantly contributes to a deeper understanding of literary folklore and its acceptance as living and usable knowledge. The task proposes options for more systematic integration of oral folklore into literature teaching and encourages pedagogical practices that go beyond traditional methods and offer students an active, research-based, and experiential experience of literature.

Ključne besede:verbal folklore, folklore event, problem-based learning, experiential learning literary didactics, primary school

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj