Podrobno

»Ali kruh ali kloaka«: Pedagoške razsežnosti hermenevtične pripovedne etike v Pekarni Mišmaš in Ratmanu
ID Štepec, Andreja (Avtor), ID Kroflič, Robert (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,52 MB)
MD5: 93D5DFE1E4F2FD87007E6121AD245036

Izvleček
Magistrsko delo opredeljuje hermenevtično pripovedno etiko kot okvir za razumevanje etične razsežnosti literature in njenega pedagoškega potenciala, ki omogoča oblikovanje etične občutljivosti, empatije in kritične pismenosti pri otrocih in mladostnikih. Izhaja iz predpostavke, da zgodba ni zgolj estetska forma, temveč etični dogodek, ki odpira prostor za razmislek o sebi, drugem in svetu. Na primeru dveh slogovno in žanrsko različnih literarnih del, slikanice Pekarna Mišmaš Svetlane Makarovič in stripa Ratman Tomaža Lavriča, delo preučuje, kako marginalni liki, simbolne vloge miši in podgan, prostorske metafore (kruh in kloaka) ter pripovedne strategije in strukture vzpostavljajo izhodišče za razvoj etične imaginacije in razmislek o odgovornosti, drugačnosti in možnostih dobrega življenja brez enoznačnih avtoritet oziroma eksplicitnih moralnih naukov. Hermenevtični koncepti Paula Ricoeurja, Hansa-Georga Gadamerja, Richarda Kearneyja, Hanne Meretoje in Sørena Kierkegaarda literaturo osvetlijo kot etično orientacijo, ki se uresničuje v oblikovanju narativne identitete, stapljanju horizontov besedila in bralca, odnosu do Drugega, spodbujanju čuta za mogoče ter eksistencialni izbiri ali-ali. S hermenevtično in primerjalno analizo izbranih del ter predlaganimi pedagoškimi pristopi magistrsko delo oriše model etično naravnanega pouka književnosti, v katerem bralci vstopajo v zgodbo kot soustvarjalci pomena in se skozi dialog, identifikacijo in interpretacijo učijo spoštljivega ter odprtega razumevanja kompleksnosti literarnega besedila in sveta.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:hermenevtična pripovedna etika, Pekarna Mišmaš, Ratman, narativna identiteta, ali-ali, čut za mogoče
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2025
PID:20.500.12556/RUL-176806 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:11.12.2025
Število ogledov:54
Število prenosov:17
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:»Either Bread or Sewer«: The Pedagogical Dimensions of Hermeneutic Narrative Ethics in The Mišmaš Bakery and Ratman
Izvleček:
The master’s thesis defines hermeneutic narrative ethics as a framework for understanding the ethical dimension of literature and its pedagogical potential, which enables the development of ethical sensitivity, empathy, and critical literacy in children and adolescents. It proceeds from the premise that a story is not merely an aesthetic form but an ethical event that opens up a space for reflection on oneself, the other, and the world. Using two stylistically and generically different literary works – the picture book The Mišmaš Bakery by Svetlana Makarovič and the comic Ratman by Tomaž Lavrič – as case studies, the thesis examines how marginal characters, the symbolic roles of mice and rats, spatial metaphors (bread and the sewer), and narrative strategies and structures establish a starting point for the development of ethical imagination and for reflection on responsibility, otherness, and the possibilities of a good life without unequivocal authorities or explicit moral lessons. The hermeneutic concepts of Paul Ricoeur, Hans-Georg Gadamer, Richard Kearney, Hanna Meretoja, and Søren Kierkegaard illuminate literature as an ethical orientation that is realized in the formation of narrative identity, the fusion of horizons between text and reader, the relation to the Other, the cultivation of a sense of the possible, and the existential either-or decision. Through the hermeneutic and comparative analysis of the selected works and through the proposed pedagogical approaches, the master’s thesis outlines a model of ethically oriented teaching of literature in which readers enter the story as co-creators of meaning and, through dialogue, identification, and interpretation, learn a respectful and open understanding of the complexity of the literary text and of the world.

Ključne besede:hermeneutic narrative ethics, The Mišmaš Bakery, Ratman, narrative identity, either-or, sense of the possible

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj