Podrobno

Koncept érosa in philíe pri Platonovem razumevanje vzgoje
ID Damjanović, Marija (Avtor), ID Ciglenečki, Jan (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (374,27 KB)
MD5: 555E4662E5575183013DCA0649770017

Izvleček
V nalogi bomo poskusili opredeliti osnovne značilnosti Platonovega pojmovanja vzgoje in pokazati, kakšno vlogo imata koncepta érosa (ἔρως) in philíe (φιλία) pri gradnji njegovega vzgojnega modela. Naloga pokaže, da je vzgojni proces pri Platonu razumljen kot preobrazba celotne osebnosti posameznika, pri čemer za izhodišče vzame razumevanje érosa kot sile, ki vodi k duhovni in intelektualni rasti. Vzgoja je v tem okviru opredeljena kot proces oblikovanja kreposti (ἀρετή), abstraktnega mišljenja in preoblikovanja duše, ki se začne z občudovanjem telesne lepote, nato pa se preko spoznanja duhovnih vrednot dvigne k zrenju ideje Lepega in Dobrega. V osrednjem delu bomo, opirajoč se na Platonova dela Simpozij, Fajdros, Lizis in Država, predstavili ključne pojme in argumente, ki opredeljujejo Platonovo razumevanje érosa in njegov pomen za vzgojo. V zaključnem delu bomo na kratko predstavili primerjalno refleksijo med Platonovimi nauki in analogijami iz sodobnih vzgojnih praks, kjer bomo pokazali, da so osnovna načela, ki povezujejo éros z vzgojo, skupna tako sodobni kot antični praksi in s tem potencialno univerzalna.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Platon, éros, philía, paideίa, ljubezen, prijateljstvo, vzgoja
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:M. Damjanović
Leto izida:2025
Št. strani:34 str.
PID:20.500.12556/RUL-176536 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:177.6(043.2)
COBISS.SI-ID:259936771 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:03.12.2025
Število ogledov:84
Število prenosov:7
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The Concept of Eros and Philía in Plato’s Understanding of Education
Izvleček:
In this paper, we will attempt to define the basic characteristics of Plato’s conception of education and show the role that the concepts of éros (ἔρως) and philía (φιλία) play in building his educational model. The paper demonstrates that, for Plato, the educational process is understood as the transformation of the individual’s entire personality, starting from an understanding of éros as a force that leads to spiritual and intellectual growth, Within this framework, education is defined as a process of cultivating virtue (ἀρετή) and training abstract thinking. The transformation of the soul, which begins with the admiration of physical beauty and then, through recognition of spiritual values, ascends to the contemplation of the Idea of the Beauty and the Good. In the central part, drawing on Plato’s works Symposium, Phaedrus, Lysis and Republic, we will present the key concepts and arguments that define Plato’s understanding of éros and its significance for education. In the concluding part, we will briefly offer a comparative reflection between Plato’s ideas and analogies from contemporary educational practices, showing that the fundamental principles linking éros with education are common to both modern and ancient practice, and are therefore potentially universal.

Ključne besede:Plato, éros, philía, paideίa, love, friendship, education

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj