Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Napredno
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
A max-plus algebraic model of bus bunching and control strategies
ID
Šfiligoj, Tina
(
Avtor
),
ID
Peperko, Aljoša
(
Avtor
)
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(292,08 KB)
MD5: 875E842DC26C475AF5CCA11F5408342F
URL - Izvorni URL, za dostop obiščite
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352146525000158
Galerija slik
Izvleček
Disruptions in bus public transport systems, such as congestion, varying demands etc. lead to deviations from timetables in bus headways. An often occurring and problematic phenomenon is bus bunching, where several buses on the same route arrive at a stop at the same time and there are large headways between separate bunches. Thus the bus arrival frequency is effectively diminished and travel time is prolonged, including waiting time and in-vehicle time, which has considerable negative impact on system reliability. In order to improve service performance in terms of travel times and predictable bus arrival frequencies, bus holding strategies need to be employed. We propose a max-plus algebraic approach to modelling bus dynamics and the occurrence of bus bunching. The model is used to propose a bus holding strategy. Numerical results are presented for a simulation of a high-frequency route in a small artificial bus public transport network.
Jezik:
Angleški jezik
Ključne besede:
max-plus algebra
,
bus bunching
,
bus holding
,
bus service reliability
Vrsta gradiva:
Članek v reviji
Tipologija:
1.08 - Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci
Organizacija:
FPP - Fakulteta za pomorstvo in promet
FS - Fakulteta za strojništvo
Status publikacije:
Objavljeno
Različica publikacije:
Objavljena publikacija
Leto izida:
2025
Št. strani:
Str. 88-94
Številčenje:
Vol. 83
PID:
20.500.12556/RUL-176502
UDK:
512:656.1
ISSN pri članku:
2352-1465
DOI:
10.1016/j.trpro.2025.02.013
COBISS.SI-ID:
232190211
Datum objave v RUL:
02.12.2025
Število ogledov:
73
Število prenosov:
15
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Kopiraj citat
Objavi na:
Gradivo je del zbornika
Naslov:
21st International conference on transport science (ICTS 2024)
COBISS.SI-ID:
230609155
Gradivo je del revije
Naslov:
Transportation research procedia
Založnik:
Elsevier
ISSN:
2352-1465
COBISS.SI-ID:
520396313
Licence
Licenca:
CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:
Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Sekundarni jezik
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
algebra
,
avtobusni prevozi
,
projekti
,
zanesljivost
Projekti
Financer:
ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:
P1-0222
Naslov:
Algebra, teorija operatorjev in finančna matematika
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Nazaj