Podrobno

Izenačevanje dosežkov nacionalnega preverjanja znanja preko sidrnih nalog z uporabo teorije odgovora na postavko : magistrsko delo
ID Ravnik, Kristijan (Avtor), ID Sočan, Gregor (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Cankar, Gašper (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (2,97 MB)
MD5: 7AF46976F5B4B12CA6708130BBC2DA4F

Izvleček
Namen magistrskega dela je bil preveriti smiselnost izenačevanja dosežkov nacionalnega preverjanja znanja (NPZ) učencev 9. razreda osnovne šole. Izenačevanje dosežkov je temeljilo na uporabi pristopa, ki temelji na teoriji odgovora na postavko, imenovanega izenačevanje pravih dosežkov. Zaradi narave podatkov, pridobljenih s strani Državnega izpitnega centra, so bile za izenačevanje uporabljene metode, ki temeljijo na uporabi sidrnih postavk. To so postavke, ki so se ponovile v različnih izvedbah NPZ. Za preverjanje smiselnosti postopka izenačevanja sta bili izvedeni analizi sistematične in naključne napake izenačevanja. Za oceno sistematične napake je bila izvedena kvalitativna analiza celotnega postopka izenačevanja glede na uveljavljene smernice iz literature. Za oceno naključne napake izenačevanja je bila uporabljena mera povprečne standardne napake izenačevanja. Celoten postopek izenačevanja je bilo mogoče izvesti pri predmetih biologija, zgodovina in šport. Zaradi pretiranega kršenja osnovnih predpostavk izenačevanja ni bilo mogoče izvesti pri matematiki, slovenščini, angleščini in nemščini. Pri predmetih, kjer je bilo izenačevanje mogoče izvesti, je bila vrednost povprečne napake izenačevanja v vseh primerih pod postavljenim kriterijem. Kljub temu pa so ta izenačevanja kršila nekatera priporočila glede izvedbe celotnega postopka izenačevanja. Na podlagi teh pomanjkljivosti so v delu predstavljeni konkretni predlogi za izboljšanje trenutnega postopka izenačevanja.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:izenačevanje, nacionalno preverjanje znanja, teorija odgovora na postavko, sistematična napaka, naključna napaka, sidrne postavke
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[K. Ravnik]
Leto izida:2025
Št. strani:118 str.
PID:20.500.12556/RUL-174495 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:159.9.072(043.2)
COBISS.SI-ID:251918083 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:03.10.2025
Število ogledov:118
Število prenosov:17
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Equating national assessment of knowledge scores using anchor items and item response theory
Izvleček:
The aim of this master's thesis was to evaluate the justification of equating results from the National Assessment of Knowledge for 9th-grade primary school students. The equating of results was based on an approach rooted in Item Response Theory, known as true score equating. Due to the nature of the data provided by the National Examination Center, methods based on the use of anchor items were applied. These are items that were repeated across different administrations of the assessment. To evaluate the appropriateness of the equating process, both systematic and random equating errors were analyzed. Systematic error was assessed through a qualitative analysis of the entire equating procedure based on established guidelines from the literature. Random error was evaluated using the average standard error of equating. The full equating procedure was possible for the subjects of Biology, History, and Physical Education. Due to serious violations of key assumptions, equating could not be conducted for Mathematics, Slovenian, English, and German. In subjects where equating was feasible, the average equating error remained below the set threshold in all cases. Nevertheless, certain aspects of the equating process did not fully comply with recommended guidelines. Based on these shortcomings, the thesis offers concrete proposals for improving the current equating procedure.

Ključne besede:equating, national assessment of knowledge, item response theory, systematic error, random error, anchor items

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj