Podrobno

Doživljanje stresa specialnih in rehabilitacijskih pedagogov v Podravju : magistrsko delo
ID Caf, Kaja (Avtor), ID Jerman, Janez (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (10,10 MB)
MD5: 0A276C475068AC3D02ADEF1585159C32

Izvleček
Stres in njegova najvišja modaliteta – izgorelost - sta prisotna na vseh delovnih mestih, na vsaki šoli in v vsaki učilnici. Praktično ni pedagoškega delavca, ki se ne bi srečal z dejavniki stresa, zato problematika kljub obsežnemu raziskovanju še zmeraj ostaja v pedagoški sferi. Stres na delovnem mestu korenito poseže v življenje in vpliva na posameznika na več ravneh, kar vpliva na delovno uspešnost in na učinkovitost soočanja z delovnimi izzivi, mnogokrat pa posledice stresa področje dela presežejo in vplivajo še na druge aspekte posameznikovega zasebnega življenja. Večplastnost, ter predvsem vztrajnost problematike doživljanja in stopnje stresa specialnih rehabilitacijskih pedagogov takorekoč zahteva od posameznikov, delodajalcev, ter nas raziskovalcev k pridobivanju dodatnega znanja in informacij, ter še nadaljnje posvečanje raziskovanju in ozaveščanju o problematiki, saj so posledice lahko v najhujših oblikah tudi usodne. Z raziskavo smo želeli ugotoviti kateri so prevladujoči dejavniki poklicnega stresa in kako ti dejavniki vplivajo na specialne in rehabilitacijske pedagoge v Podravju. Pri raziskovanju smo uporabili deskriptivno in kavzalno neeksperimentalno metodo pedagoškega raziskovanja in kvantitativni raziskovalni pristop. Raziskavo smo izvedli na neslučajnostnem vzorcu specialnih in rehabilitacijskih pedagogov (N = 33). Na vzgojno - izobraževalne programe v Podravju, kjer so specialni in rehabilitacijski pedagogi zaposleni, smo s pomočjo elektronske pošte poslali anonimne spletne vprašalnike. Rezultati kažejo, da večina specialnih in rehabilitacijskih pedagogov ocenjuje poklic kot precej stresen. Anketirani ocenjujejo, da so za svoj poklic dokaj dobro ali odlično usposobljeni. Najbolj obremenjujoči dejavniki za anketirane so administrativno delo, delovna preobremenjenost in nizek status učiteljskega poklica. Največ sodelujočih se počuti sprejete v delovnem okolju in imajo občutek, da pripadajo delovnemu okolju. V delovnem okolju med najbolj obremenjujoče ocenjujejo srečevanje z nepredvidenimi problemi, soočanje s pomanjkanjem prostora, ter pomanjkljivo ali neustrezno tehnologijo. Na področju uravnavanja poklicnih zahtev in zasebnega življenja ugotavljamo, da večina anketiranih delo opravlja doma in da si ne vzame dovolj časa zase, poleg tega pa pritiske in stres, ki izvirajo iz področja dela prenašajo v zasebno življenje. Ugotovili smo, da je več kot polovica anketiranih izgorelost že doživelo ali pa jo doživlja. Rezultati kažejo, da se starejši anketirani in tisti, ki imajo več delovne dobe lažje soočajo s stresom.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Delovni stres, Vzgoja in izobraževanje oseb s posebnimi potrebami, stres, poklicni stres, dejavniki stresa, specialni in rehabilitacijski pedagogi
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:K. Caf
Leto izida:2025
Št. strani:109 str.
PID:20.500.12556/RUL-174378 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:159.944:376(043.2)
COBISS.SI-ID:251538691 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:01.10.2025
Število ogledov:156
Število prenosov:23
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Stress experienced by special and rehabilitation pedagogues in the Podravska region
Izvleček:
Stress, along with its most critical form – burnout - is constantly present across all workplaces, including every school and classroom. Few, if any, educational professionals are exempt from exposure to stress-related factors. Despite extensive research on the topic, stress remains deeply embedded in the educational environment. Its effects reach far beyond the workplace, influencing individuals on multiple levels: from professional performance and ability to manage job-related demands, to personal well-being and life outside of work. The complex and enduring nature of stress among special and rehabilitation educators calls for active engagement from individuals, employers, and researchers. There is a pressing need for ongoing education, research, and awareness, as the long-term consequences of unmanaged stress - particularly burnout - can be severe, and in extreme cases, even life-threatening. The objective of this study was to identify the predominant sources of occupational stress and to examine their impact on special and rehabilitation educators in the Podravje region. The research employed a descriptive and causal non-experimental method, using a quantitative approach. A non-random sample of 33 special and rehabilitation educators participated in the study. Anonymous online questionnaires were distributed via email to educational institutions in the Podravje region. The results reveal that most respondents perceive their profession as significantly stressful, although the majority also consider themselves well or highly qualified for their roles. The most frequently cited stressors include excessive administrative duties, work overload, and the low societal status of the teaching profession. Most educators reported feeling accepted in their workplace and expressed a sense of belonging. Key challenges in the work environment include dealing with unpredictable problems, insufficient workspace, and inadequate or outdated technology. When it comes to balancing work and personal life, many educators report continuing their professional duties at home and not dedicating enough time to self-care. Furthermore, stress originating in the workplace often spills over into their personal lives. Alarmingly, over half of the respondents have either experienced burnout in the past or are currently dealing with it. The findings also indicate that older educators and those with more professional experience tend to cope with stress more effectively.

Ključne besede:stress, occupational stress, stressors, special education and rehabilitation teachers

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj