Podrobno

Glasovne navade in skrb za glas med pevci različnih ravni glasbene izobrazbe : magistrsko delo
ID Vurnik, Domen (Avtor), ID Hočevar-Boltežar, Irena (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Prebil, Nataša (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (4,90 MB)
MD5: 83F4C53C4AF8848B60FA15AAA76B036E

Izvleček
Pevce uvrščamo med elitne glasovne izvajalce, ki potrebujejo brezhibno delujoč in kakovosten glas, da lahko opravljajo svoje delo. Zato je pomembno, da so izobraženi o glasovnem zdravju in o ustrezni skrbi za glas. V uvodu smo raziskali, kaj je značilno za pevski glas, s katerimi glasovnimi motnjami se soočajo pevci, kako poteka obravnava glasovnih motenj pri pevcih predvsem z vidika logopedske stroke in kako poteka izobraževanje pevcev v Sloveniji s poudarkom na glasovnem zdravju in znanju o skrbi za glas. V empiričnem delu pa nas je zanimalo, koliko bodoči profesionalni pevci vedo o skrbi za glas, kakšne glasovne navade imajo in s katerimi glasovnimi težavami se spopadajo. V sklopu magistrskega dela smo izvedli raziskavo med pevci srednje- in visokošolske ravni glasbenega izobraževanja v Sloveniji. Vključili smo tako dijake in študente pevskih oddelkov kot tudi njihove kolege, ki znotraj istih glasbeno izobraževalnih ustanov pojejo v zborih. Udeležencem smo razdelili vprašalnik, preko katerega smo pridobili informacije o njihovih glasovnih navadah, o izkušnjah z glasovnimi težavami, o njihovih prepričanjih glede skrbi za glas, vseboval pa je tudi slovensko različico vprašalnika SVHI-10, ki je bila preveden za namene te študije. Rezultati kažejo, da so glasovne težave prisotne tako med udeleženci iz pevskih kot med tistimi iz nepevskih oddelkov, vendar smo pri prvih odkrili pomembno več znanja o glasovni higieni. Ugotovili smo, da je bilo sicer v povprečju poznavanje načel skrbi za glas omejeno. Več znanja so imeli tisti, ki so se dlje časa pevsko izobraževali, tisti, ki petju pripisujejo večji pomen v lastnem življenju, in tisti, ki so se v preteklosti že udeležili izobraževanja o glasovnih higieni. Komaj polovica udeležencev iz pevskih oddelkov se je pred izvedbo raziskave že udeležila izobraževanja o glasovni higieni. Dijaki in študenti pevskih oddelkov so bili pomembno pogosteje zdravstveno obravnavani zaradi težav z glasom in so imeli več slabih govornih navad. Glede na rezultate SVHI-10 večina udeležencev v času raziskave ni čutila večje oviranosti zaradi glasu. S tem vprašalnikom pa smo kljub temu dokazali, da so zaradi težav z glasom bolj obremenjeni udeleženci, ki so prihajali iz nepevskih oddelkov. Rezultati so pokazali nejasne povezave med znanjem o skrbi za glas in dejanskim zdravim glasovnim vedenjem pevcev v praksi. S študijo smo opozorili na pomanjkanje kurikularne umestitve glasovnega zdravja in glasovne higiene v izobraževalne programe pevcev, katere poudarek se bistveno ne spreminja glede na raven izobraževanja. Logopedska stroka bi morala izvajati preventivne programe, s katerimi bi pevcem približala znanje o ustrezni rabi glasu. Prav tako je bil pomemben poudarek na potrebi po večjem povezovanju med logopedsko in glasbeno pedagoško stroko.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Vzgoja glasu, Govorna terapija, pevski glas, pevsko izobraževanje, glasovne navade, glasovna higiena, logopedska obravnava pevcev
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:D. Vurnik
Leto izida:2025
Št. strani:VI, 105 str.
PID:20.500.12556/RUL-172130 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:612.78(043.2)
COBISS.SI-ID:248177923 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:06.09.2025
Število ogledov:201
Število prenosov:33
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Vocal habits and voice care among singers of different levels of musical education
Izvleček:
Singers are considered elite vocal performers who require a flawlessly functioning voice to carry out their professional duties. It is therefore essential that they are educated about vocal health and appropriate voice care. In the theoretical part of this thesis, we examined the characteristics of the singing voice, the types of voice disorders singers commonly face, the process of treating voice disorders—particularly from the perspective of speech and language pathology—and the structure of education for singers in Slovenia, with an emphasis on vocal health and knowledge about voice care. The empirical part of the thesis aimed to explore how much future professional singers know about voice care, what vocal habits they exhibit, and what voice-related difficulties they face. The study was conducted among high school and university-level vocal students in Slovenia. It included both students of voice departments and their peers from the same educational institutions who sing in choirs. Participants completed a questionnaire that gathered information about their vocal habits, experiences with voice problems, and beliefs regarding voice care principles. This survey also included the Slovenian version of the SVHI-10 questionnaire, which was translated specifically for this study. The results indicate that voice problems are present among both voice and non-voice department participants, though the former demonstrated significantly greater knowledge of vocal hygiene. On average, however, understanding of voice care principles was found to be limited. Greater knowledge was associated with longer duration of vocal training, the importance participants attributed to singing in their lives, and prior attendance at a voice hygiene education session. Notably, only half of the voice department participants had received such education before the study. Voice department participants were also more frequently treated for voice issues and displayed more poor vocal habits. According to the SVHI-10 results, most participants did not report significant vocal impairment at the time of the study. Nevertheless, the questionnaire revealed that non-voice department participants felt more burdened by their voice problems. The findings showed ambiguous links between voice care knowledge and the actual implementation of healthy vocal behavior in practice. The study highlights the lack of curricular integration of vocal health and hygiene in singer training programs, which appears not to vary across educational levels. The field of speech-language pathology should take on a preventive role by offering programs that teach singers proper voice use. Furthermore, the study underscores the need for stronger collaboration between speech-language pathology and music pedagogy.

Ključne besede:singing voice, education of singers, vocal habits, vocal hygiene, speech-language pathology for singers

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj