Podrobno

Obravnava problemskih slikanic o priseljevanju pri pouku književnosti in vzgoja za medkulturnost : magistrsko delo
ID Grimani, Petra (Avtor), ID Petek, Tomaž (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (296,92 KB)
MD5: 64BE22F58F9BAA88BF69C3A7FCBCA6EB

Izvleček
Vzgoja za medkulturnost je ob vse večjem priseljevanju med ključnimi vzgojnoizobraževalnimi cilji. V magistrskem delu se ukvarjamo z razvijanjem medkulturnih kompetenc pri pouku književnosti. Na začetku dela orišemo spremembe v svetu, ki je svet migracij. Družba je postavljena pred izziv usposabljanja posameznika za življenje v sodobnem, globaliziranem in medkulturnem svetu. Prav medkulturna zmožnost je eden izmed ključnih izzivov današnjega časa za vključevanje v sodobno družbo. Magistrsko delo se osredinja na razvijanje medkulturnih kompetenc pri pouku književnosti, zlasti preko branja slikanic, ki odpirajo teme stereotipov, predsodkov, identitete in sprejemanja. Uporabili smo tri problemske slikanice, ki neposredno nagovarjajo bralce k strpnosti in razumevanju priseljencev. Pri pouku književnosti vzpostavljamo prostor, v katerem se učenci lahko poistovetijo z liki in preko literarnih zgodb razvijajo empatijo. Pomembno vlogo imajo tudi medpredmetne povezave in raznovrstne metode poučevanja, s katerimi se učenci aktivno vključujejo in soustvarjajo učni proces. Empirični del raziskave temelji na delu v večkulturni osnovni šoli, kjer smo izvedli sklop književnih ur na razredni stopnji. Ob tem smo opravili tudi polstrukturirane intervjuje z učenci priseljenci, njihovimi starši, razredničarkami in svetovalno delavko. Intervjuji so pokazali, da otroci priseljenci medkulturne razlike doživljajo različno – nekateri jih sprejemajo kot izziv, drugi kot vir stiske. Starši in učitelji poudarjajo pomen podpore, odprte komunikacije in šolskega okolja, ki spodbuja vključevanje. Kljub prizadevanjem šolskega kolektiva pa ostaja vključevanje pogosto odvisno od posameznikov in njihovih zmožnosti ter zavzetosti. Zato smo na podlagi zbranih podatkov in analize strokovne literature oblikovali smernice za pouk književnosti, ki spodbuja medkulturnost.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Osnovnošolsko učenje in poučevanje, razredni pouk, književnost, slikanice, priseljenci, medkulturnost
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:P. Grimani
Leto izida:2025
Št. strani:VII, 78 str.
PID:20.500.12556/RUL-171719 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:373.3:316.347(043.2)
COBISS.SI-ID:247176963 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:31.08.2025
Število ogledov:197
Število prenosov:30
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Using problem-based picture books to address the topic of ommigration in literature lessons and lntercultural education
Izvleček:
Education for interculturalism is one of the key educational objectives in the context of increasing immigration. This master’s thesis focuses on developing intercultural competencies in literature classes. At the beginning of the thesis, we outline the changes in a world characterized by migration. Society is faced with the challenge of preparing individuals for life in a modern, globalized, and multicultural world. Intercultural competence is one of the key challenges of our time for integration into contemporary society. The thesis emphasizes the development of intercultural competencies through literature classes, particularly by reading picture books that open discussions on stereotypes, prejudice, identity, and acceptance. These books directly engage readers with messages of tolerance and understanding of immigrants, fostering interculturalism. Literature classes thus provide a space where students can identify with literary characters and develop empathy through storytelling. Interdisciplinary connections and varied teaching methods also play an important role, encouraging students to actively participate and co-create the learning process. The empirical part of the study was conducted at a multicultural primary school, where a series of literature lessons were implemented on a primary level. Semi-structured interviews were carried out with immigrant students, their parents, class teachers, and the school counselor. The interviews revealed that immigrant children experience intercultural differences in diverse ways — some perceive them as challenges, others as sources of distress. Both parents and teachers emphasized the importance of support, open communication, and a school environment that promotes inclusion. Despite the efforts of the school staff, inclusion often depends on the capacities and dedication of individuals. Based on the collected data and analysis of professional literature, the thesis proposes guidelines for literature teaching that fosters intercultural understanding and encourages intercultural enrichment.

Ključne besede:Primary-level teaching, literature, picture books, immigrants, interculturality

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj