Podrobno

Napredek učencev Romov, ki obiskujejo ure individualne in skupinske pomoči, na področju začetnega opismenjevanja : magistrsko delo
ID Vovko, Ana (Avtor), ID Godec Soršak, Lara (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Rot Vrhovec, Alenka (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (5,07 MB)
MD5: 4BF29AFCF6451DEE59018D97A5941D0B

Izvleček
Magistrsko delo z naslovom Napredek učencev Romov, ki obiskujejo ure individualne in skupinske pomoči, na področju začetnega opismenjevanja se osredotoča na raziskovanje več podtem, povezanih s slovenskim šolskim sistemom. V njem so predstavljeni začetno opismenjevanje v prvem razredu osnovne šole, pomen začetnega opismenjevanja in dejavniki, ki zmanjšujejo uspešnost začetnega opismenjevanja. V teoretičnem delu je predstavljena tudi specifična skupina učencev, ki jih strokovna teorija poimenuje kot učence z učnimi težavami. Za delo z njimi ima slovenski šolski sistem napisane smernice, upoštevanje katerih naj bi tem učencem omogočalo lažje vključevanje v izobraževanje in boljšo socialno integracijo. Ena od oblik pomoči so tudi ure individualne in skupinske pomoči (v nadaljevanju ISP), do katerih imajo pravico tudi učenci romske manjšine. Zgodovina, način življenja, dejavniki, ki romske otroke ovirajo pri uspešni integraciji in njihovem vključevanju v šolski sistem, so opisani v teoretičnem delu, v empiričnem delu pa smo se osredotočili na to, ali ure ISP prispevajo k boljšemu znanju na področju začetnega opismenjevanja. Pedagoška raziskava je trajala dva meseca in pol in je vključevala tri korake. Najprej so učenci opravili predtest, s katerim smo preverili začetno znanje treh romskih učencev na področju začetnega opismenjevanja (slušno razločevanje in razčlenjevanje, besedišče, bralna zmožnost). Po predtestu smo z učenci izvedli 18 ur ISP, na katerih smo se osredotočili na področja začetnega opismenjevanja. Pri teh so posamezni učenci namreč imeli največji primanjkljaj. Po izvedenih 18 urah pa smo z učenci ponovili isti test (potest), da smo lahko primerjali njihove rezultate z rezultati predtesta in ugotavljali napredek. Rezultati raziskave so pokazali, da je bil pri vseh treh učencih zaznan napredek v znanju, vendar ne pri vseh treh učencih enak; to pripisujemo začetnemu znanju, motivaciji za delo in počutju pri določenih urah ISP. Zaradi pozitivnih izsledkov raziskave lahko povzamemo, da ure ISP vplivajo na izboljšanje znanja učencev. Sklepamo, da je individualno in ciljno usmerjeno delo z učenci, ki v šolo vstopijo s slabšim predznanjem slovenskega jezika in imajo težave z vklapljanjem v šolski sistem, koristno. Predlagamo lahko več individualnih ur, namenjenih začetnemu opismenjevanju romskih učencev.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Romski otroci, Osnovnošolsko učenje in poučevanje, učenci Romi, slovenščina, predopismenjevanje, začetno opismenjevanje, individualna in skupinska pomoč
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:A. Vovko
Leto izida:2025
Št. strani:69 str.
PID:20.500.12556/RUL-170362 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:316.35(=214.58)(043.2)
COBISS.SI-ID:242437123 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:04.07.2025
Število ogledov:236
Število prenosov:46
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Progress of Roma primary students attending individual and group support lessons in early literacy
Izvleček:
The Master's thesis entitled Progress of Roma students included in individual and group support lessons in the area of early literacy focuses on the research of several topics related to the Slovenian school system. It describes in more detail early literacy in the first grade of primary school, the importance of early literacy and the factors that diminish the success of early literacy. The theoretical part also presents a specific group of students, whom professional theory refers to as students with learning difficulties. The Slovenian school system has written guidelines on how to work with these students, and by following the guidelines the students should be included into education more easily and should reach better social integration. One of the ways of assisting them includes individual and group support lessons, to which Roma students are also entitled. The history, way of life and the factors that prevent Roma children from successfully integrating and being included in the school system are described in the theoretical part, while the empirical part focuses on whether the individual and group support lessons contribute to better proficiency in the field of early literacy. The pedagogical research lasted for two and a half months and included three steps. First, the students took a pre-test, which tested the initial knowledge of three Roma students in the field of early literacy (auditory differentiation and parsing, vocabulary, reading ability). After the pre-test, 18 hours of individual and group support lessons were carried out with the students, where the focus was on the areas of early literacy. Namely, these were the areas in which individual students showed the greatest deficit. After the conducted 18 hours, the same test (post-test) was repeated with the students, which served to compare and determine their progress. The results of the research showed that progress in proficiency was detected in all three students, but not in the same way for all of them; we attribute this to their initial knowledge, work motivation and the well-being they felt during certain individual and group support lessons. Due to the positive results of the research, we can summarize that individual and group support lessons have an impact on improving students' knowledge. We conclude that individual and goal-oriented work with students who enter school with poor prior knowledge of the Slovenian language and have problems integrating into the school system is beneficial. We can suggest more individual lessons dedicated to the early literacy of Roma students.

Ključne besede:Roma students, Slovenian, pre-literacy, early literacy, individual and group support lessons

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj