Podrobno

Situacijska razmerja med mladimi odraslimi - razumevanje kompleksnosti sodobnih medosebnih odnosov : magistrsko delo
ID Kompara, Nika (Avtor), ID Poljak Lukek, Saša (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,73 MB)
MD5: 2E11F6517DFC9126EDC0321C2800BEFD

Izvleček
Magistrsko delo obravnava situacijska razmerja, specifično obliko intimnih odnosov, za katero so značilne nejasne meje med priložnostnimi stiki in zavezujočimi partnerstvi. V uvodu avtorica poudarja, da gre za razmeroma neraziskano področje, kar otežuje razumevanje, kako mladi doživljajo tovrstne vezi, kakšne vzorce in pravila pri tem oblikujejo ter kako vplivajo na njihovo počutje. Cilj raziskave je bil osvetliti subjektivno doživljanje situacijskih razmerij mladih odraslih ter raziskati dinamiko njihovega nastanka, ohranjanja in zaključevanja. Uporabljena je bila kvalitativna metodologija, utemeljena na pristopu osnovane teorije. Skozi trinajst poglobljenih polstrukturiranih intervjujev z mladimi odraslimi smo oblikovali osem tematskih kategorij, ki tvorijo pojmovni okvir analize. Rezultati raziskave kažejo, da udeleženci ta razmerja doživljajo kot nedefinirana in čustveno razdvojena, z nejasnimi dogovori, pogosto odsotnostjo jasnih ciljev in dinamiko prehajanja med bližino in oddaljenostjo. Ena izmed osrednjih ugotovitev raziskave se nanaša na vlogo mej in dogovorov v situacijskih razmerjih, saj se je izkazalo, da ti odnosi niso povsem brez strukture. Meje odnosov so največkrat implicitne in podrejene sprotnemu prilagajanju, kar ustvarja občutek negotovosti ter zmanjšuje zmožnost za varno navezanost. V ospredju je napetost med željo po svobodi in potrebo po bližini, kjer lahko že sama misel na definiranje odnosa deluje kot grožnja. Mladi pogosto vztrajajo v teh razmerjih zaradi čustvene ranljivosti, strahu pred osamljenostjo in upanja na prehod v stabilnejše partnerstvo, tudi ko odnos ne izpolnjuje osnovnih čustvenih potreb. Čeprav poročajo o nekaterih pozitivnih vidikih, kot so večja svoboda, o čustvenem udobju in odsotnosti pritiska, hkrati izpostavljajo tudi negativne posledice, kot so stagnacija, povečana tesnoba, občutek neuresničenosti in ponavljajoči se vzorci razočaranja. Situacijska razmerja se tako pogosto začnejo kot začasna rešitev, a se zaradi čustvene vpletenosti lahko nepričakovano podaljšujejo. Raziskava opozarja tudi na pomembno vlogo preteklih izkušenj in stilov navezanosti, ki oblikujejo doživljanje teh odnosov in vplivajo na posameznikovo sposobnost refleksije, učenja in spremembe. Avtorica poudarja potrebo po nadaljnjih raziskavah, ki bi z večjimi in bolj raznolikimi vzorci in vključitvijo kvantitativnih metod omogočile globlje in širše razumevanje tega pojava. Na ravni klinične prakse delo izpostavlja pomen individualiziranih terapevtskih pristopov s ciljem podpore mladim v tovrstnih odnosih.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:situacijsko razmerje, sodobni intimni odnosi, meje v odnosih, kvalitativna raziskava, osnovana teorija
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:TEOF - Teološka fakulteta
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[N. Kompara]
Leto izida:2025
Št. strani:IX, 164, IV str.
PID:20.500.12556/RUL-170284 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:159.922.7(043.2)
COBISS.SI-ID:241410563 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:03.07.2025
Število ogledov:511
Število prenosov:143
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Situationships among young adults - understanding the complexity of modern interpersonal relationships
Izvleček:
The master's thesis explores situationships, a specific form of intimate relationship characterized by unclear boundaries between casual encounters and committed partnerships. In the introduction, the author emphasizes that this is a relatively unresearched field, which makes it difficult to understand how young people experience such relationships, what patterns and rules they develop, and how these relationships affect their well-being. The aim of the research was to highlight the subjective experience of situationships among young adults and to explore the dynamics of their formation, maintenance, and ending. A qualitative methodology was used, based on the grounded theory approach. Through thirteen in-depth semi-structured interviews with young adults, we have developed eight thematic categories that form the conceptual framework of the analysis. The results of the research show that participants experience these relationships as undefined and emotionally ambivalent, with unclear agreements, often lacking clear goals, and characterized by a dynamic oscillation between closeness and distance. One of the central findings of the research relates to the role of boundaries and agreements in situationships, as it has been shown that these relationships are not entirely without structure. The boundaries are mostly implicit and subject to ongoing adaptation, which creates a sense of uncertainty and reduces the potential for secure attachment. At the forefront is the tension between the desire for freedom and the need for closeness, where even the idea of defining the relationship can feel threatening. Young people often persist in such relationships due to emotional vulnerability, fear of loneliness, and the hope of transitioning into a more stable partnership, even when the relationship does not meet basic emotional needs. Although they report some positive aspects, such as increased freedom, emotional comfort, and a lack of pressure, they also point out negative consequences such as stagnation, increased anxiety, feelings of unfulfillment, and recurring patterns of disappointment. Situationships often begin as temporary solutions but can become unexpectedly prolonged due to emotional involvement. The research also highlights the important role of past experiences and attachment styles, which shape how individuals perceive these relationships and influence their capacity for reflection, learning, and change. The author emphasizes the need for further research that would, with larger and more diverse samples and the inclusion of quantitative methods, enable a deeper and broader understanding of this phenomenon. At the level of clinical practice, the thesis highlights the importance of individualized therapeutic approaches aimed at supporting young people in these relationships.

Ključne besede:situationship, contemporary intimate relationships, relationship boundaries, qualitative research, grounded theory

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj