Podrobno

Vključevanje eksperimentalnega dela pri pouku naravoslovnih vsebin od 1. do 5. razreda : magistrsko delo
ID Vukmanović, Vanja (Avtor), ID Dolenc, Saša (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (918,65 KB)
MD5: 14B84836CC968735270A2426916EC8DE

Izvleček
Zanimanje učencev za naravoslovje upada, za kar naj bi bile odgovorne pedagoške prakse, ki se jih poslužujejo učitelji v šolah. Med primeri dobre pedagoške prakse pri pouku naravoslovja je vključevanje eksperimentalnega dela (European Economic and Social Committee, 2021), zato je cilj magistrskega dela z naslovom Vključevanje eksperimentalnega dela pri pouku naravoslovnih vsebin od 1. do 5. razreda raziskati, v kolikšni meri se razredni učitelji pri predmetu spoznavanje okolja (od 1. do 3. razreda) in predmetu naravoslovje in tehnika (v 4. in 5. razredu) pri naravoslovnih vsebinah vključujejo eksperimentalno delo, pri katerih naravoslovnih vsebinah glede na učna načrta obeh predmetov, v kakšni obliki se eksperimentalno delo pogosteje pojavlja (kot demonstracijsko ali kot samostojno delo učencev) ter kje učitelji zaznavajo ovire pri vključevanju eksperimentalnega dela pri poučevanju naravoslovnih vsebin na razredni stopnji. Teoretični del vsebuje pregled obstoječih teorij in raziskav o poučevanju in aktivnem pouku, pouku naravoslovja, prednostih eksperimentalnega dela pri poučevanju naravoslovnih vsebin, smernice za poučevanje naravoslovnih vsebin iz obeh učnih načrtov in vlogo učiteljev pri eksperimentalnem delu. V empiričnem delu je analiza odgovorov učiteljev, ki poučujejo predmet spoznavanje okolja ali predmet naravoslovje in tehnika, ki so jih podali v spletni anketi. Končni cilj je prispevati h kvalitetnejšemu poučevanju in posledično k doseganju kvalitetnejših in trajnostnih znanj naravoslovnih vsebin pri učencih.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:razredni pouk, naravoslovje, eksperimentalno delo
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:V. Vukmanović
Leto izida:2025
Št. strani:40 str.
PID:20.500.12556/RUL-169758 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:5:37.091.3(043.2)
COBISS.SI-ID:238779651 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:08.06.2025
Število ogledov:42
Število prenosov:7
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Experiments in Science Lessons for the First Five Grades of Primary School
Izvleček:
The purpose of the master's thesis titled Integration of experimental work in Science lessons in first five grades, is to explore to what extent primary teachers use experimental work in subject Environment Studies (from first to third grade) and Science and Technology (fourth and fifth grade) concerning natural science content. In what natural science topics, according to the curricula of the two subjects, more or less, in which form experimental works appears more often (as demonstration or independent student work) and where teachers identify obstacles to incorporate experimental work in teaching science content at primary level. The theoretical part includes an overview of existing theories and researches on teaching and active lesson, Science lesson, advantages of experimental work in teaching science content, guidelines for teaching science content from both curricula and the role of teachers in experimental work. In the empirical part there is an analysis of teacher's answers who teach Environmental Studies and Science and Technology provided by online survey. The final aim is to contribute to a higher quality of teaching and consequently achieving better quality and permanent knowledge of science content among students.

Ključne besede:primary education, science, experimental work

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj