Podrobno

Vloga barv v otrokovem likovnem razvoju : magistrsko delo
ID Riley, Isabella Clara (Avtor), ID Selan, Jurij (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Podobnik, Uršula (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (11,96 MB)
MD5: B70DB2C4CA728ACC9A5906379166FC96

Izvleček
Magistrsko delo obravnava likovni razvoj otrok – temo, ki je med likovnimi pedagogi in razvojnimi psihologi aktualna že več kot sto let. Teoretični del se začne s pregledom najpomembnejših klasičnih teorij, kot so teorije Luqueta, Goodenougha, Piageta, Lowenfelda, Kelloggove, Willatsa in Arnheima, iz katerih so se razvile številne nadaljnje raziskave, ki so po svoji naravi stopenjske. V 70. letih prejšnjega stoletja so se pojavili temelji sodobnejšega razumevanja likovnega razvoja, ki so ga v zadnjih desetletjih nadgradile teorije avtorjev, kot so Kerlavage, Kindler in Darras ter Louis. Sodobne teorije poudarjajo večdimenzionalni pristop k razvoju, ki vključuje tudi druga likovna področja ter razumevanje materialov in izraznih sredstev. Sodobne teorije naslavljajo pomanjkljivosti klasičnih ali t. i. Stopenjskih teorij, ki so: linearnost v razvoju, kulturna pogojenost, ki onemogoča celostno obravnavo razvoja, realizem kot glavno merilo razvoja in ozkoglednost zaradi zanemarjanja pomembnosti različnih likovnih področji. Otroci se likovno izražajo preko risb, slik, grafik in kiparskih izdelkov. Ker klasične teorije o likovnem razvoju izhajajo izključno iz analize otroških risb, smo kot predmet raziskave določili otroško sliko. Zanimala nas je vloga barv v likovnem razvoju, natančneje kakšna je občutljivost različno starih otrok do barvnih dimenzij. Izmed vseh teorij, ki smo jih v teoretičnem delu opisali, nikjer ni zaslediti govora o tem, kako otroci zaznavajo barvne odtenke in barvne kontraste. Namen raziskave je tako postal osvetliti pomen barve kot ključnega dejavnika v celostnem razumevanju likovnega razvoja otrok. Izvedli smo akcijsko raziskavo v prvem, petem in devetem razredu osnovne šole ter z analizo dokumentov pridobili vpogled v otrokovo občutljivost do barvnih dimenzij.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Likovna vzgoja in izobraževanje, likovni razvoj, barva, otroška slika, sodobne teorije, akcijska raziskava
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:I. C. Riley
Leto izida:2025
Št. strani:139 str.
PID:20.500.12556/RUL-169756 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:37.015.31:7(043.2)
COBISS.SI-ID:238928899 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:08.06.2025
Število ogledov:37
Število prenosov:7
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Role of colour in children's art development
Izvleček:
The master’s thesis addresses the artistic development of children – a topic that has been of interest to art educators and developmental psychologists for over a hundred years. The theoretical part begins with a review of the most important classical theories, such as those of Luquet, Goodenough, Piaget, Lowenfeld, Kellogg, Willats, and Arnheim, from which many subsequent, stage-based studies have evolved. In the 1970s, the foundations for a more contemporary understanding of artistic development emerged, later expanded upon in recent decades by the theories of authors such as Kerlavage, Kindler and Darras, and Louis. Modern theories emphasise a multidimensional approach to development, which also includes other artistic domains as well as an understanding of artistic media and the expressive use of materials. These contemporary theories address the problems of classical theories, also known as stage theories, such as: the linearity of development, cultural bias that prevents a holistic understanding of development, concentration on realism to measure development, and narrow perspectives that overlook the importance of various artistic fields. Children express themselves artistically through drawings, paintings, prints, and sculptures. Since classical theories of artistic development are based exclusively on the analysis of children’s drawings, we chose children’s paintings as the subject of our research. We were particularly interested in the role of colour in artistic development, specifically in how sensitive children of different ages are to colour dimensions. Among all the theories discussed in the theoretical section, none address how children perceive colour shades and colour contrasts. Therefore, the aim of this research became to highlight the importance of colour as a key factor in a comprehensive understanding of children's artistic development. We conducted an action research study in the first, fifth, and ninth grades of elementary school, and through document analysis, we gained insight into children's sensitivity to color dimensions.

Ključne besede:artistic development, colour, children's painting, contemporary theories, action research

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj