Podrobno

Vrednote, poklicne aspiracije in pričakovanja mladih pri študentskem delu: primerjava med generacijama Y in Z : magistrsko delo
ID Močnik, Patricija (Avtor), ID Živoder, Andreja (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (797,17 KB)
MD5: FE2866CA2AA287F3138EACBB81BAA935

Izvleček
V magistrskem delu sem proučevala vrednote, poklicne aspiracije in pričakovanja mladih glede študentskega dela, s poudarkom na razlikah med generacijama Y in Z. V sodobnem času, ko se trg dela hitro spreminja, postaja razumevanje pričakovanj mladih ključnega pomena za oblikovanje uspešnih kadrovskih strategij. Raziskovalni problem je bil ugotoviti, v kolikšni meri se generaciji Y in Z razlikujeta po vrednotenju ključnih vidikov študentskega dela, kot so fleksibilnost, razvoj specifičnih veščin, finančna stabilnost, dolgoročni karierni cilji in uporaba digitalnih platform za iskanje dela. Cilj raziskave je bil pridobiti globlji vpogled v razmišljanje mladih glede študentskega dela in ugotoviti, katere vrednote in pričakovanja prevladujejo pri posamezni generaciji. V empiričnem delu sem uporabila kvantitativno metodo spletnega anketiranja na vzorcu 255 anketirancev. Podatke sem analizirala s pomočjo opisne statistike in t-testa za neodvisne vzorce. Rezultati so pokazali, da udeleženci iz vzorca generacije Z večji pomen pripisujejo usklajevanju študentskega dela s študijem, usklajenosti dela z osebnimi vrednotami ter pogosteje uporabljajo digitalne platforme pri iskanju dela. Prav tako ta skupina pogosteje pričakuje, da bo študentsko delo pripomoglo k njihovemu kariernemu razvoju. Medtem razlike v pomembnosti fleksibilnosti, višjega plačila in dolgoročnih kariernih ciljev med skupinama niso bile statistično potrjene. Ugotovitve, ki temeljijo na analiziranem vzorcu, prispevajo k razumevanju razlik med mladimi znotraj generacij Y in Z ter nudijo izhodišča za nadaljnje raziskave in razmislek o prilagajanju praks delodajalcev.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:študentsko delo, generacija Y, generacija Z, vrednote, mladi
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:P. Močnik
Leto izida:2025
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (71 str.))
PID:20.500.12556/RUL-169414 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:331.1-057.875(043.2)
COBISS.SI-ID:238268931 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:28.05.2025
Število ogledov:295
Število prenosov:52
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Values, career aspirations, and expectations of young people in student work: a comparison between generations Y and Z
Izvleček:
In today’s rapidly changing labor market, understanding the expectations of young people is becoming crucial for the development of effective human resource strategies. The research problem was to determine the extent to which participants from Generation Y and Generation Z differ in their evaluation of key aspects of student work, such as flexibility, development of specific skills, financial stability, long-term career goals, and the use of digital platforms for job searching. The aim of the research was to gain deeper insight into young people's perspectives on student work and to identify which values and expectations prevail within each generation group in the analyzed sample. In the empirical part, I used a quantitative method of online surveying, conducted on a non-probability sample of 255 respondents. The results showed that participants from the Generation Z sample placed greater importance on balancing student work with study obligations, aligning work with personal values, and more frequently used digital platforms when searching for work. This group also more often expected that student work would contribute positively to their career development. On the other hand, no statistically significant differences were found between the two groups in the importance of work flexibility, higher pay, or long-term career goals. The findings, based on the analyzed sample, contribute to the understanding of differences among young people within Generations Y and Z and offer a basis for further research and the adaptation of employer practices.

Ključne besede:student work, generation Y, generation Z, values, young people

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj