Podrobno

Sodobni izzivi medvrstniškega nasilja v vzgoji in izobraževanju : magistrsko delo
ID Vadeevaloo, Irena (Avtor), ID Tašner, Veronika (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Rožman Krivec, Laura (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,02 MB)
MD5: 5C0611DF7E159A6CF0B81B2C1CD2537C
.pdfPDF - Priloga, prenos (190,56 KB)
MD5: 8B8AB1AF0C89B51822DB1A79B90A3AA9

Izvleček
V magistrski nalogi sem raziskovala medvrstniško spletno nasilje, ki predstavlja izziv današnjega časa. Značilnosti medvrstniškega spletnega nasilja so podobne značilnostim drugih oblik nasilja, zato je potrebno, da zaposleni v vzgoji in izobraževanju poznamo vse oblike in vrste nasilja, smo senzibilni za njihovo zaznavo ter se zavedamo njegovih posledic. Živimo v vse bolj digitaliziranem svetu, v katerem se veliko naših interakcij dogaja na spletu. Neskončno velik prostor spletnega omrežja pa nudi tudi velik prostor za širjenje spletnega nasilja. Ker se otroci in mladostniki družijo na družbenih omrežjih, se medvrstniško nasilje pojavlja tudi tam. V nalogi analiziram pojavnosti in značilnosti različnih oblik nasilja, jih primerjam s spletnim nasiljem ter opredeljujem njihove posledice. Raziskave (Polak idr., 2011; Jeriček Klanšček idr., 2023; Inštitut za kriminologijo pri Pravni fakulteti, 2010, v Pušnik, 2012; Hinduja in Patchin 2009, v Pušnik, 2012) kažejo, da je treba za varno šolsko okolje, ki smo ga dolžni zagotavljati vsem učenkam in učencem, naslavljati vse oblike nasilja. V nalogi sem raziskala, kateri dejavniki vplivajo na nasilje, kako lahko odrasli zaznamo medvrstniško nasilje in ga preprečimo oz. zmanjšamo verjetnost njegovega pojavljanja. Šele ko znamo opredeliti nasilje, ga lahko zaznamo in delujemo proti njemu. Na ozadju dejavnikov, ki vplivajo na nasilje, sem se z raziskavo osredotočila na preprečevanje medvrstniškega nasilja. Glavni namen raziskave je bil najti najučinkovitejše načine za preprečevanje medvrstniškega nasilja med otroki in mladostniki v šoli, v današnjem času. To lahko storimo le tako, da znamo opredeliti nasilje in njegove dejavnike, delujemo preventivno in interniramo, ko se pojavi. Preden zaupamo otroku dostop do spletnega omrežja, ga moramo opremiti s spretnostmi, ki so potrebne za njegovo varno uporabo, ga opozoriti na obstoječe nevarnosti in spremljati njegove dejavnosti.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:nasilje, vrstniki, otroci in mladostniki, spletno omrežje, mobilne naprave, Internet in mladi
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:I. Vadeevaloo
Leto izida:2025
Št. strani:IV, 82 str.
PID:20.500.12556/RUL-169083 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:37(043.2)
COBISS.SI-ID:235542787 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:10.05.2025
Število ogledov:440
Število prenosov:80
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Modern challenges of peer violence in education
Izvleček:
In the master's thesis, I researched peer bullying among children in schools, which represents a challenge nowadays. Characteristics of peer bullying are similar to any other type of bullying; therefore it is necessary for school employees’ to be familiar with various types of violence, to be perceptive of violence and aware of consequences. We live in increasingly digitalized world in which a lot of our interactions take place online. The unlimited online world also provides a large space for the spread of online violence. Since children and adolescents tend to socialize on social medias, peer bullying also occurs there. I analyse the occurrences and characteristics of various forms of violence, which I compare with online bullying and I define their consequences. Researches (Polak idr., 2011; Jeriček Klanšček idr., 2023; Inštitut za kriminologijo pri Pravni fakulteti, 2010, v Pušnik, 2012; Hinduja in Patchin 2009, v Pušnik, 2012) shows that all forms of violence must be addressed in order to ensure a safe school environment, which we are obligated to provide for all students. In the thesis, I researched which factors influence violence, how adults can detect peer violence and prevent or reduce the likelihood of its occurrence. Only when we are able to define violence can we recognize it and act against it. The main goal of the research was identifying the most effective ways of preventing bullying among children and adolescents in schools nowadays. This can only be achieved by being able to define violence and its factors, working on prevention and taking actions when necessary. Before allowing children access to the internet, we must equip them with online safety skills, warn them about the dangers and monitor their activities.

Ključne besede:violence, peers, children and adolescents, online network, mobile devices

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj