Podrobno

Vpliv uporabe jezikovnih modelov umetne inteligence na študij : diplomsko delo
ID Slavec, Nika (Avtor), ID Keržič, Damijana (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (447,91 KB)
MD5: 5E73DCF63A0210618A70E7F54B35D156

Izvleček
Diplomsko delo obravnava vpliv uporabe jezikovnih modelov umetne inteligence na študijski proces. Študenti uporabljajo jezikovne modele za iskanje informacij, pisanje besedil, povzemanje literature in prevajanje, kar vse vpliva na kakovost njihovega akademskega dela. V teoretičnem delu je predstavljen vpliv pogovornih modelov na študijski proces in pasti uporabe med študenti. Namen raziskave, opravljene v okviru diplomskega dela, je bil analizirati uporabo jezikovnih orodij, njihove prednosti in slabosti ter etične izzive, povezane z njihovo rabo med študenti Fakultete za upravo. Metodologija je temeljila na kvantitativnem pristopu, pri čemer je bil uporabljen anketni vprašalnik. Vprašanja so bila osredotočena na pogostost uporabe jezikovnih modelov, namene njihove uporabe ter zaznane prednosti in omejitve. Zbrani podatki so bili analizirani z uporabo deskriptivnih statistik in vsebinske interpretacije odgovorov. Rezultati raziskave ponujajo vpogled v razširjenost teh orodij in njihov učinek na akademsko uspešnost ter razumevanje študijskih vsebin. Ugotovitve kažejo, da študenti jezikovne modele uporabljajo predvsem za pisanje nalog, iskanje informacij in boljše razumevanje študijskega gradiva. Študenti so izpostavili tudi etične pomisleke, kot so tveganja za plagiatorstvo, pa tudi površno razumevanje snovi in prekomerno odvisnost od tehnologije. Diplomsko delo ponuja smernice za etično in odgovorno rabo teh tehnologij ter izpostavlja potrebo po digitalni pismenosti in kritičnem presojanju informacij med študenti.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:umetna inteligenca, ChatGPT, jezikovni modeli, študijski proces, etika uporabe, digitalna pismenost
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FU - Fakulteta za upravo
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[N. Slavec]
Leto izida:2025
Št. strani:IX, 47 str.
PID:20.500.12556/RUL-167890 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:004.89:004.5-057.875(497.4)(043.2)
COBISS.SI-ID:229841155 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:19.03.2025
Število ogledov:182
Število prenosov:42
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
SLAVEC, Nika, 2025, Vpliv uporabe jezikovnih modelov umetne inteligence na študij : diplomsko delo [na spletu]. Diplomsko delo. Ljubljana : N. Slavec. [Dostopano 19 maj 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=167890
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The inpact of using AI language models on study
Izvleček:
The thesis examines the impact of using AI language models on the study process of students at the Faculty of Administration. The research aims to analyze the application of these technologies, their advantages and limitations, as well as the ethical challenges associated with their use. Students utilize language models for information retrieval, text composition, summarization of literature, and translation, which influences the quality of their academic work. The study provides insights into the prevalence of these tools and their effects on academic performance and comprehension. The research methodology is based on a quantitative approach, employing an online survey distributed across various student profiles. The survey focused on the frequency of use, purposes, and perceived benefits and drawbacks of AI models. The collected data were analyzed through descriptive statistics and thematic interpretation. The findings reveal that students primarily use conversational models for writing assignments, information retrieval, and understanding study materials. These models have contributed to enhanced productivity, quicker access to information, and improved comprehension. However, students also identified ethical concerns, such as the risks of plagiarism, superficial understanding, and over-reliance on technology. The thesis contributes to the understanding of the potential and challenges of using AI language models in academic settings. It provides practical guidance for the ethical and responsible use of these technologies and highlights the importance of digital literacy and critical evaluation of information. The study offers practical value in developing pedagogies that integrate AI and fostering academic integrity.

Ključne besede:artificial intelligence, ChatGPT, language models, study process, ethics of use, digital literacy

Podobna dela

Podobna dela v RUL:Iščem podobna dela...Prosim, počakajte...
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj