Podrobno

Analiza napačnih rešitev učencev pri nalogah iz obdelave podatkov na nacionalnem preverjanju znanja : magistrsko delo
ID Širca, Sabina (Avtor), ID Hodnik, Tatjana (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (3,14 MB)
MD5: 3157C3B38EFC654A4D457B96F80963C7

Izvleček
V magistrskem delu se ukvarjamo z analizo napačnih rešitev učencev pri nalogah iz obdelave podatkov na nacionalnem preverjanju znanja. V teoretičnem delu predstavljamo matematične vsebine, ki se navezujejo na obdelavo podatkov, medpredmetno povezovanje, matematično pismenost ter kontekstualne naloge. Podrobneje predstavimo zastopanost teme obdelava podatkov v učnem načrtu v vseh treh vzgojno-izobraževalnih obdobjih. Ker naše magistrsko delo obravnava analizo reševanja nalog učencev na nacionalnem preverjanju znanja (NPZ), predstavljamo poleg omenjenega preverjanja tudi nekatera druga zunanja preverjanja znanja iz matematike. V empiričnem delu s pomočjo kvalitativne analize učenčevega reševanja nalog na NPZ-jih, ki so osnova za nadaljnjo kvantitativno analizo, ugotavljamo, katere so najpogostejše napake učencev pri reševanju nalog iz obdelave podatkov ter podamo smernice za obravnavanje vsebin, kjer učenci dosegajo najnižje rezultate. Analiza rezultatov raziskave nam omogoča prepoznavanje najpogostejših napak, ki jih delajo učenci pri reševanju nalog iz obdelave podatkov, kar posledično omogoča učiteljem vnaprejšnje predvidevanje napak pri načrtovanju poučevanja omenjenih vsebin. Rezultati analize pokažejo, da se največ napak pojavi zaradi zamenjave pojmov. Učenci vedo, kako se izračuna posamezna srednja vrednost, vendar pojme zamenjujejo med seboj. Med najpogostejše napake so se uvrstile napake pri računanju, kar nadalje kaže na pomanjkljivo znanje iz aritmetike, lahko tudi na površno branje navodil. Učiteljem predlagamo, da se pri temi obdelave podatkov bolj posvetijo razumevanju posamezne srednje vrednosti ter postopku računanja verjetnosti. Ker gre za osnovno znanje, kot sta računanje in branje navodil, predlagamo, da jim učitelji namenijo posebno pozornost tudi znotraj drugih matematičnih tem.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:obdelava podatkov, nacionalno preverjanje znanja (NPZ), pouk matematike, osnovna šola, osnovnošolsko izobraževanje
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Geografsko pokritje:Slovenija;
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:S. Širca
Leto izida:2025
Št. strani:VIII, 80 str.
PID:20.500.12556/RUL-167828 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:373.3(043.2)
COBISS.SI-ID:229019907 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:14.03.2025
Število ogledov:433
Število prenosov:132
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Analysis of students' incorrect solutions in data processing tasks in the national knowledge assessment
Izvleček:
This master's thesis focuses on the analysis of students' incorrect solutions to tasks related to data processing in the Standards assessment tests. In the theoretical part, we present mathematical content related to data processing, interdisciplinary connections, mathematical literacy, and contextual tasks. We also provide a detailed overview of the representation of data processing in the curriculum across all three educational stages. Since our thesis deals with the analysis of student task-solving in the Standards assessment tests (NPZ), we also discuss other external assessments in mathematics. In the empirical part we use qualitative analysis of students' task-solving on NPZs, which serves as a basis for further quantitative analysis; with this we identify the most common mistakes students make when solving data processing tasks and provide guidelines for addressing areas where students achieve the lowest results. The analysis of the research results allows us to identify the most frequent mistakes that students make when solving data processing tasks, which in turn enables teachers to anticipate these errors when planning lessons on these topics. The analysis results show that the majority of mistakes occurs due to conceptual confusion. Students know how to calculate individual measures of central tendency but mix up the concepts. One of the most common errors involves calculation mistakes, which suggests a lack of arithmetic knowledge, possibly also due to superficial reading of instructions. We recommend that teachers focus more on understanding individual measures of central tendency and the process of calculating probabilities when teaching data processing. Since these are fundamental skills such as arithmetic and reading instructions, we suggest that teachers pay special attention to them within other mathematical topics as well.

Ključne besede:data processing, standards assessment tests, mathematics teaching, elementary school

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj