Podrobno

Pogostost uporabe različnih metod izobraževanja pacientov med slovenskimi fizioterapevti
ID Hlebš, Sonja (Avtor), ID Krel, Luka (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (326,44 KB)
MD5: 0669FECD14242FA676ADD50F99DA760D
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://physio.si/wp-content/uploads/2025/02/Fizioterapija_2024_let-32_st-2_december-3-12.-POGOSTOST-UPORABE-RAZL.METODpdf.pdf Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Uvod: Izobraževanje pacientov v obliki različnih izobraževalnih dejavnosti in aktivnosti je pomemben del učinkovite zdravstvene oskrbe. Namen te raziskave je bil proučiti pogostost uporabe različnih metod izobraževanja pacientov med slovenskimi fizioterapevti. Metode: Izvedli smo presečno raziskavo s spletno anketo med fizioterapevti, registriranimi v Združenju fizioterapevtov Slovenije. Rezultate smo analizirali z deskriptivnimi statističnimi metodami (frekvence in odstotki). Rezultati: Anketo je odprlo 170 anketirancev, 85 jih je anketo rešilo v celoti (stopnja odzivnosti = 50 %). Pogosto ali vedno uporabljene dejavnosti so bila ustna ali pisna navodila za terapevtsko vadbo in svetovanje ali poučevanje strategij za samozdravljenje, sledile so na pacienta o sredotočene dejavnosti. Najmanj uporabljena izobraževalna dejavnost je bilo svetovanje o socialni podpori. Individualni pogovor s pacientom in demonstracija vaj sta bila pogosto ali vedno uporabljeni aktivnosti, nikoli ali redko uporabljene aktivnosti so b ili uporaba biofeedback opreme, napotitev pacienta v skupinsko izobraževalno aktivnost, snemanje pacienta z videom in posredovanje povezave do spletnih strani/vsebin. Zaključki: Rezultati so pokazali, da fizioterapevti uporabljajo številne izobraževalne dejavnosti in aktivnosti. Za dejavnosti in aktivnosti, ki jih nikoli ali redko uporabljajo pri izobraževanju pacientov, bi bile potrebne nadaljnje raziskave

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:fizioterapija, izobraževanje pacientov, izobraževalna dejavnost, izobraževalna aktivnost
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:ZF - Zdravstvena fakulteta
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:01.12.2024
Leto izida:2024
Št. strani:Str. 1-10
Številčenje:Letn. 32, št. 2
PID:20.500.12556/RUL-167474 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:615.8:37
ISSN pri članku:1318-2102
COBISS.SI-ID:227102723 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:24.02.2025
Število ogledov:333
Število prenosov:113
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Fizioterapija
Skrajšan naslov:Fizioterapija
Založnik:Društvo fizioterapevtov Slovenije, Društvo fizioterapevtov Slovenije, Združenje fizioterapevtov Slovenije
ISSN:1318-2102
COBISS.SI-ID:30074880 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Frequency of using different methods of patient education among Slovenian physiotherapists
Izvleček:
Introduction: Patient education through various educational activities and interventions is an important component of effective health care. The aim of this study was to investigate the frequency of use of different methods of patient education among Slovenian physiotherapists. Methods: A cross-sectional survey was conducted among physiotherapists registered with the Slovenian Association of Physiotherapy using an online questionnaire. The results were analysed using descriptive statistical methods (frequencies and percentages). Results: A total of 170 respondents opened the questionnaire, 85 of whom completed it in full (response rate = 50 %). The most frequently or always used interventions included verbal or written instructions for therapeutic exercises and counselling or teaching se lfmanagement strategies, followed by patient-centred interventions. Social support counselling was the least frequently used educational intervention. One-on-one counselling with patients and exercise demonstrations were frequently or always used activities. Rarely or never used activities included using biofeedback devices, referring patients to group education sessions, videotaping patients, and providing links to websites. Conclusions: The results show that physiotherapists use a variety of educational activities and interventions. The activities and interventions that are rarely or never used in patient education need further research.

Ključne besede:physiotherapy, patient education, educational interventions, educational activities

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj