Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
»Tehnološki materializem« v sodobni likovni umetnosti : nekaj izhodišč preteklosti
ID
Kraner, Kaja
(
Avtor
)
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(621,41 KB)
MD5: AC4E0897C0876E943DA3FC61A6BC077C
URL - Izvorni URL, za dostop obiščite
https://ebooks.uni-lj.si/ZalozbaUL/catalog/book/692
Galerija slik
Izvleček
V prispevku predlagamo razmislek o tehnologiji in tehnološkem na področju likovnih umetnosti, ki se opira na filozofijo tehnologije in medijske teorije, ki temeljita na filozofiji narave, ne pa izključno na filozofiji informacije. Posebnost teh prispevkov je, da v ospredje postavijo materialnost, ne le semantične vidike poljubnih umetnih objektov in procesov, kar med drugim izhaja iz težnje po prelamljanju s t. i. hilomorfičnim modelom razumevanja razmerja med obliko in materijo/snovjo. Na tej podlagi v prispevku predlagamo razširjeno in materialistično razumevanje tehnologije, ki je eno od možnih izhodišč za obravnavo likovnih oblikotvornih in formulacijskih postopkov kot imanentno tehnoloških. V drugi polovici prispevka se ob dodatnem opiranju na novejše novomaterialistične prispevke na področju estetike in umetnostne teorije osredotočimo na analizo izbranih umetniških del, ki afirmirajo vršljivost materije/snovi in izhajajo iz razširjenega pojmovanja tehnologije, zaradi česar posredno ali neposredno vključujejo tudi razmisleke o ekologiji, tj. odnosih in modelih odnosnosti med stvarmi, vključno z odnosi med človeškimi in nečloveškimi akterji.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
tehnologija
,
materializem
,
oblikotvorni postopek
,
hiperobjekt
,
okolje
Tipologija:
1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:
ALUO - Akademija za likovno umetnost in oblikovanje
Status publikacije:
Objavljeno
Različica publikacije:
Objavljena publikacija
Leto izida:
2024
Št. strani:
Str. 15-37, 237-238
PID:
20.500.12556/RUL-166604
UDK:
7.01
DOI:
10.51938/9789612974633
COBISS.SI-ID:
221130243
Datum objave v RUL:
17.01.2025
Število ogledov:
28
Število prenosov:
2
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Kopiraj citat
Objavi na:
Gradivo je del monografije
Naslov:
Vizualnost v času posthumanizma : okoljska etika, ekofeminizem, kibernetika in digitalna humanistika v umetnosti in oblikovanju
Uredniki:
Uršula Berlot Pompe
Kraj izida:
Ljubljana
Založnik:
Založba Univerze
Leto izida:
2024
ISBN:
978-961-297-464-0
COBISS.SI-ID:
215497731
Licence
Licenca:
CC BY-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Opis:
Ta licenca Creative Commons je zelo podobna običajni licenci Priznanje avtorstva, vendar zahteva, da so materialne avtorske pravice na izpeljanih delih upravljane z enako licenco.
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
“Technological materialism” in contemporary visual art : some starting points
Izvleček:
technology, materialism, formative process, hyperobject, environment
Ključne besede:
technology
,
materialism
,
formative process
,
hyperobject
,
environment
Projekti
Financer:
ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:
P5-0452-2024
Naslov:
Vizualna pismenost
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Nazaj