Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
The role of AI implementation in higher education in achieving the sustainable development goals : a case study from Slovenia
ID
Ferk Savec, Vesna
(
Avtor
),
ID
Jedrinović, Sanja
(
Avtor
)
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(1,94 MB)
MD5: 8A1D9C4049CE4940064CDEB11D558BE4
URL - Izvorni URL, za dostop obiščite
https://www.mdpi.com/2071-1050/17/1/183
Galerija slik
Izvleček
Artificial intelligence (AI) holds immense potential to drive sustainable development by enabling progress toward the realization of the 17 Sustainable Development Goals (SDGs) outlined in the 2030 Agenda. This potential is emphasized by the concept of twin transitions, where the digital and green transformations reinforce each other. This study examines the integration of AI in 26 study courses at the University of Ljubljana, Slovenia, focusing on its sustainable impact. Using an exploratory case study and a comprehensive content analysis framework, the study identifies the enabling and inhibiting factors in the interplay of digital and green transitions in education. The results reveal that the integration of AI in higher education can facilitate progress toward achieving 11 SDGs and 28 targets by promoting innovation, equality, and digital literacy. At the same time, however, it also harbors risks that can hinder 7 SDGs and 11 targets, particularly in terms of data protection and equal access. By highlighting the synergies between digital and green transformations, this case study provides actionable insights for educators and policy makers who want to harness the transformative potential of AI while addressing its challenges and calls for future research in a broader educational landscape.
Jezik:
Angleški jezik
Ključne besede:
sustainable development goals
,
SDGs
,
artificial intelligence in education
,
AIEd
,
twin transition
,
higher education
,
HE
,
digital transformation
,
artificial intelligence
Vrsta gradiva:
Članek v reviji
Tipologija:
1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:
PEF - Pedagoška fakulteta
Status publikacije:
Objavljeno
Različica publikacije:
Objavljena publikacija
Leto izida:
2025
Št. strani:
22 str.
Številčenje:
Vol. 17, iss. 1, art. 183
PID:
20.500.12556/RUL-166365
UDK:
378:502
ISSN pri članku:
2071-1050
DOI:
10.3390/su17010183
COBISS.SI-ID:
221418755
Datum objave v RUL:
09.01.2025
Število ogledov:
255
Število prenosov:
67
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Kopiraj citat
Objavi na:
Gradivo je del revije
Naslov:
Sustainability
Skrajšan naslov:
Sustainability
Založnik:
MDPI
ISSN:
2071-1050
COBISS.SI-ID:
5324897
Licence
Licenca:
CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:
To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.
Sekundarni jezik
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
cilji trajnostnega razvoja
,
umetna inteligenca v izobraževanju
,
digitalna preobrazba
,
vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj
,
višje in visokošolsko izobraževanje
Projekti
Financer:
Drugi - Drug financer ali več financerjev
Program financ.:
University of Ljubljana, Development Pillar of Funding (RSF)
Naslov:
Artificial Intelligence in Education at the University of Ljubljana
Financer:
ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:
P5-0451
Naslov:
Strategije vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj ob uporabi inovativnih na učečega osredinjenih izobraževalnih pristopov
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Nazaj