Podrobno

The first steps in developing a number sense screening test for young primary school children
ID Depolli Steiner, Katja (Avtor), ID Peklaj, Cirila (Avtor), ID Podlesek, Anja (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (893,49 KB)
MD5: 2640B836299CB30139BEDAC26FF552AA
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://journals.uni-lj.si/psiholoska-obzorja/article/view/21321 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Number sense refers to a set of numerical processing skills that develop before entering primary school and evolve with age and experience. Research has shown the importance of these skills for mathematical achievement. Therefore, early identification of students who have difficulty in numerical processing is the key to early intervention to reduce these deficits. This study’s purpose was to design a group-administered pencil-and-paper instrument measuring numerical magnitude estimation and numerical magnitude comparison that can be used in the first three grades of primary school as a quick screening tool for number sense deficits. Three quick and easy-to-use tasks measuring non-symbolic and symbolic number sense (the number line estimation task, the area comparison task, the number comparison task) were developed and administered to a group of 316 students in the first three grades of Slovenian primary schools. The results show that these tests provide a good basis for further development of a screening test.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:number sense, numerical processing, symbolic and non-symbolic numerical magnitude, measurement, primary school students, numbers, screening tests, test construction
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2024
Št. strani:Str. 201-223
Številčenje:Letn. 33
PID:20.500.12556/RUL-165399 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:159.95.072-057.874
ISSN pri članku:2350-5141
DOI:10.20419/2024.33.600 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:217785347 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:05.12.2024
Število ogledov:376
Število prenosov:86
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Psihološka obzorja. slovenska znanstveno-strokovna psihološka revija
Založnik:Društvo psihologov Slovenije
ISSN:2350-5141
COBISS.SI-ID:271603200 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Opis:Ta licenca Creative Commons je zelo podobna običajni licenci Priznanje avtorstva, vendar zahteva, da so materialne avtorske pravice na izpeljanih delih upravljane z enako licenco.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Prvi koraki v razvoju presejalnega testa za merjenje občutka za števila pri mlajših osnovnošolcih
Izvleček:
Občutek za števila se nanaša na niz veščin numeričnega procesiranja, ki se razvije še pred vstopom v osnovno šolo in se nadalje razvija s starostjo in izkušnjami. Raziskave so potrdile pomembnost teh veščin za matematične dosežkeučencev. Zgodnje odkrivanje učencev, ki imajo težave z numeričnim procesiranjem, omogoča zgodnje intervencije in je zato ključnega pomena za zmanjševanje primanjkljajev učencev na tem področju. Namen naše raziskave je bil razviti pripomoček tipa papir-svinčnik za merjenje veščine ocenjevanja in primerjave količin, zasnovan za skupinsko izvedbo v razredu, ki ga lahko uporabimo v prvih treh razredih osnovne šole kot hiter presejalni test za odkrivanje primanjkljajev v občutku za števila. Razvili smo tri naloge za merjenje nesimbolnega in simbolnega občutka za števila (test ocenjevanja na številskih daljicah, test primerjave površin, test primerjave števil); uporaba teh nalog je hitra in enostavna. Teste smo preizkusili na skupini 316 učencev prvih treh razredov slovenske osnovne šole. Rezultati so pokazali, da razviti testi predstavljajo dobro izhodišče za nadaljnji razvoj presejalnega testa.

Ključne besede:občutek za števila, numerično procesiranje, simbolna in nesimbolna količina, merjenje, osnovnošolci, števila, številčno procesiranje, presejalni preizkusi, sestava testa

Projekti

Financer:ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:P5-0110
Naslov:Psihološki in nevroznanstveni vidiki kognicije

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj