Podrobno

Sistem za nadziranje mejne plasti na letalskem krilu s premikajočo površino
ID Udir, Peter (Avtor), ID Brojan, Miha (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (3,48 MB)
MD5: 8E4C2836C12FEADF92E27AEBAD656689

Izvleček
Na področju letalstva se snovalci in inženirji od samega začetka letalstva trudijo, da bi z vsako novo idejo nadgradili uspehe svojih predhodnikov. Z vsakim napredkom letalstvo postane cenejše in bolj dostopno širšim skupnostim. V istem duhu smo se v tem diplomskem delu namenili testirati sistem, ki bi nudil morebitne nove vpoglede v obnašanje mejne plasti zraka, ki potuje čez krilo. Zasnovali in konstruirali smo model, krila s sistemom za nadzor mejne plasti, v obliki tekočega traku, ki smo ga preizkusili v vetrovniku, pri različnih hitrostih zračnega toka in raznih relativno nizkih vpadnih kotih. Uspelo nam je doseči približke idealnih teoretičnih koeficientov upora za naš aeroprofil na realnem krilu. Pri določenih vpadnih kotih in hitrostih nam je tudi uspelo izboljšati aerodinamski izkoristek.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:aeroprofil, vzgon, upor, mejna plast, vetrovnik, tekoči trak
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FS - Fakulteta za strojništvo
Leto izida:2024
Št. strani:XX, 48 str.
PID:20.500.12556/RUL-165360 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:629.7:531:531.49(043.2)
COBISS.SI-ID:223489027 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:04.12.2024
Število ogledov:173
Število prenosov:131
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
UDIR, Peter, 2024, Sistem za nadziranje mejne plasti na letalskem krilu s premikajočo površino [na spletu]. Diplomsko delo. [Dostopano 8 april 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=165360
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Moving surface system for controlling the boundary layer on an aircraft wing
Izvleček:
Since the early days of aviation, designers and engineers have endeavoured to build on the successes of their predecessors with every new idea. With every advance, aviation becomes more affordable and more accessible to a wider section of the population. With this in mind, this work tested a system that could potentially provide new insights into the behaviour of the boundary layer of air moving over a wing. We designed and constructed a model wing with a boundary layer control system in the form of a conveyor belt, which we tested in a wind tunnel at different flow velocities and relatively low angles of attack. We succeeded in approximately achieving the theoretically ideal drag coefficients for our airfoil on a real wing. At certain angles of attack and speeds, we also succeeded in improving the aerodynamic efficiency.

Ključne besede:airfoil, lift, drag, boundary layer, wind tunnel, conveyer belt

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
  1. Granične sile i mase tovara pri privitlavanju drva
  2. Vpliv sestave prve nevtralne plasti na raztapljanje in stabilnost modelne učinkovine iz druge plasti tablet
  3. Numerične metode za integracijo hitro oscilirajočih funkcij
  4. Možnost zamenjave bimetalnih plošč s površinsko obdelanim orodnim jeklom
  5. Preučevanje izolativne CuN monoplasti z STM mikroskopijo
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
  1. Numerična analiza obratovalnih karakteristik centrifugalnega rotorja z votlo lopatico
  2. Racionalizacija izdelave zapiralne plošče
  3. Upravičenost proizvodnje vezanih plošč v Sloveniji
  4. Measurement of daily variation cycle of planetary boundary layer properties
  5. Edge states for the turbulence transition in the asymptotic suction boundary layer

Nazaj