izpis_h1_title_alt

Organizational climate and employee satisfaction following the reform of social services : lessons from Slovenia
ID Babšek, Matej (Avtor), ID Kovač, Polonca (Avtor), ID Tomaževič, Nina (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (892,67 KB)
MD5: D604B2492E1160793B4F83BA9F72841F
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://sam-d.si/revija/organizational-climate-and-employee-satisfaction-following-the-reform-of-social-services-lessons-from-slovenia-2/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
The main goal of the paper is to present how employees of social services in Slovenia view the reorganization carried out in 2018 with the purpose to draw attention to the importance of both the organizational climate and employee satisfaction before and after the reorganization given the established connection between these constructs. In the research, mixed methods were used, specifically an explanatory sequential design. In the quantitative phase, an online survey adapted to these organizations was conducted among employees, while in the following qualitative phase in‐depth semi‐structured interviews were performed with managers and professional workers. The results show the failure of the reorganization of social services because the set objectives were not accomplished. Employees rated both organizational climate and employee satisfaction worse after the reorganization than before it. Here, the most critical aspects are the lack of knowledge concerning the new organization’s mission, vision, and goals, coupled with the employees’ lack of identification with them. While, as expected, a connection exists between climate and satisfaction as well as satisfaction and attitudes to the reorganization, the research also reveals the important connection between digitalization and the principles of good governance pursued by these services. The findings of the research may be valuable for policymakers and practitioners while designing and implementing future reforms in social services organizations in terms of ensuring a favorable work climate and employee satisfaction.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:organizational climate, employee satisfaction, social services, reform, reorganization, Slovenia
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FU - Fakulteta za upravo
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2024
Št. strani:Str. 55-70
Številčenje:Vol. 13, iss. 2
PID:20.500.12556/RUL-164873 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:005
ISSN pri članku:2232-5867
DOI:10.17708/DRMJ.2024.v13n02a04 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:214883587 Povezava se odpre v novem oknu
Avtorske pravice:
Licenca je navedena v zapisu za revijo v DOAJ.
Datum objave v RUL:14.11.2024
Število ogledov:59
Število prenosov:12
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Dynamic relationships management journal
Založnik:Slovenian academy of management
ISSN:2232-5867
COBISS.SI-ID:262077952 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY-NC 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.sl
Opis:Licenca Creative Commons, ki prepoveduje komercialno uporabo, vendar uporabniki ne rabijo upravljati materialnih avtorskih pravic na izpeljanih delih z enako licenco.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Izvleček:
Temeljni cilj prispevka je predstaviti, kako zaposleni na centrih za socialno delo v Sloveniji ocenjujejo leta 2018 izvedeno reorganizacijo ter opozoriti na pomembnost organizacijske klime in zadovoljstva zaposlenih pred in po reorganizaciji, glede na ugotovljeno povezavo med tema konstruktoma. V raziskavi so bile uporabljene mešane metode, natančneje način zaporednega pojasnjevanja. V kvantitativni fazi je bilo s tem organizacijam prilagojenim vprašalnikom med zaposlenimi izvedeno spletno anketiranje. V naslednji, kvalitativni fazi, so bili opravljeni poglobljeni polstrukturirani intervjuji z vodji in strokovnimi delavci. Rezultati kažejo, da reorganizacija centrov za socialno delo ni bila uspešna, saj zastavljeni cilji niso bili doseženi. Zaposleni so tako organizacijsko klimo kot tudi lastno zadovoljstvo z delom po reorganizaciji ocenili slabše kot pred njo. Najbolj kritična sta bila vidik ‘pomanjkanje poznavanja poslanstva, vizije in ciljev organizacij’ ter ‘pomanjkanje identifikacije zaposlenih z njimi’. Čeprav obstaja pričakovana povezava med organizacijsko klimo in zadovoljstvom pri delu, pa tudi med zadovoljstvom in stališči do reorganizacije, raziskava ugotavlja tudi pomembno povezavo med digitalizacijo in načeli dobrega upravljanja, ki jih zasledujejo te službe. Ugotovitve raziskave lahko bodočim snovalcem politik in izvajalcem koristijo pri načrtovanju prihodnjih reform v socialnovarstvenih organizacijah z namenom zagotavljanja ugodne organizacijske klime in zadovoljstva zaposlenih.

Ključne besede:organizacijska klima, zadovoljstvo zaposlenih, socialne storitve, reforma, reorganizacija, Slovenija

Projekti

Financer:ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:P5-0093
Naslov:Razvoj sistema učinkovite in uspešne javne uprave

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj