izpis_h1_title_alt

Medpredmetno povezovanje nemščine in slovenščine v zadnjem triletju osnovne šole : magistrsko delo
ID Batič, Klara (Avtor), ID Retelj, Andreja (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Vogel, Jerica (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (9,48 MB)
MD5: D4160D0F9F120CB6952EC6C97C32026E

Izvleček
V magistrski nalogi smo se osredotočili na problem nezadostne bralne pismenosti slovenskih učencev, kar potrjujejo rezultati raziskave PISA. Namen naloge je bil ustvariti učna gradiva, ki bi z medpredmetnim povezovanjem slovenščine in nemščine izboljšala bralno pismenost učencev v tretjem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole. V teoretičnem delu smo preučili sestavine bralne pismenosti in smernice za njeno razvijanje, pomen medpredmetnega povezovanja, medpredmetnega povezovanja dveh jezikovnih predmetov in sporazumevalno zmožnost. Medpredmetno povezovanje je namreč kot pristop še posebej uspešen pri razvijanju splošnih kompetenc, ki se razširjajo čez posamezna predmetna področja. Ena takih kompetenc je tudi bralna pismenost. Praktični del je obsegal analizo učnih načrtov slovenščine in nemščine kot obveznega izbirnega predmeta ter izdelavo gradiv, s katerimi želimo prek medpredmetnega povezovanja nemščine in slovenščine izboljšati bralno pismenost slovenskih učencev in učenk tako v maternem kot tujem jeziku.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:slovenščina, nemščina, bralna pismenost, medpredmetno povezovanje, sporazumevalna zmožnost, izdelava učnih gradiv, PISA, osnovna šola
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[K. Batič]
Leto izida:2024
Št. strani:115 str.
PID:20.500.12556/RUL-163874 Povezava se odpre v novem oknu
Opomba:
TITTLE: Possibilities of cross-curricular integration of Slovene and German in the last three years of elementary school / ABSTRACT: In this master’s thesis, the issue of insufficient reading literacy among Slovene students, as confirmed by the results of the PISA survey, was addressed. The aim of the thesis was to create teaching materials that, through interdisciplinary integration of Slovene and German, would enhance the reading literacy of students in the third cycle of primary education. In the theoretical part, the components of reading literacy and the guidelines for its development were examined, along with the importance of cross-curricular teaching, the integration of two language subjects, and communicative competence. Cross-curricular teaching has been recognized as a particularly effective approach in developing general competencies that extend across individual subject areas, one of which is reading literacy. In the practical part, an analysis of the curricula for Slovene and German as an elective subject was conducted, and materials were developed with the aim of improving the reading literacy of Slovene students, both in their native and foreign languages, through the cross-curricular teaching of German and Slovene. / KEYWORDS: Slovene language, German language, reading literacy, cross-curricular teaching, communicative competence, creation of teaching materials, PISA, elementary school // Zusammenfassung: n. 86-108
Datum objave v RUL:14.10.2024
Število ogledov:80
Število prenosov:25
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Nemški jezik
Naslov:Möglichkeiten der fächerübergreifenden Integration von Slowenisch und Deutsch in den letzten drei Jahren der Grundschule
Izvleček:
In dieser Masterarbeit wurde das Problem der unzureichenden Lesekompetenz slowenischer Schüler untersucht. Ziel der Arbeit war es, Lehrmaterialien zu erstellen, die durch fächerübergreifenden Unterricht in Slowenisch und Deutsch zur Verbesserung der Lesekompetenz von Schülern in der dritten Schulstufe der Grundschule beitragen sollen. Der theoretische Teil befasst sich mit den Komponenten der Lesekompetenz, Richtlinien zu deren Entwicklung, der Bedeutung des fächerübergreifenden Unterrichts, der Integration zweier Sprachfächer sowie der Sprachkompetenz. In dem theoretischen Teil wurde festgestellt, dass der fächerübergreifende Unterricht bei der Entwicklung allgemeiner Kompetenzen besonders erfolgreich ist, und eine dieser Kompetenzen ist auch die Lesekompetenz. Der analytische Teil umfasste eine Auseinandersetzung mit den Lehrplänen für Slowenisch und Deutsch als Wahlpflichtfach sowie die Erstellung von Materialien, die darauf abzielen, durch den fächerübergreifenden Unterricht in Deutsch und Slowenisch die Lesekompetenz slowenischer Schüler in ihrer Mutter- und Fremdsprachen zu verbessern.

Ključne besede:Slowenische Sprache, Deutsche Sprache, Lesekompetenz, fächerübergreifender Unterricht, Sprachkompetenz, Erstellung von Lehrmaterialien, PISA, Grundschule

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj