izpis_h1_title_alt

Avtobiografski spomin med zgodovino in travmo: Georges Perec in Deborah Levy
ID Zakrajšek, Liu (Avtor), ID Matajc, Vanesa (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Marinčič, Katarina (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,40 MB)
MD5: 1476650066FDA2D5C43AB20972818A42

Izvleček
Pričujoče delo preko obravnave romanov W ali spomin na otroštvo (W ou le souvenir d'enfance, 1975) in Mož, ki je videl vse (The Man Who Saw Everything, 2019) preprašuje odnos med spominom in travmo, še posebno avtobiografskim spominom in travmo. Izpostavlja nekatere ključne ideje teorije travme ter ključne ugotovitve o vlogi spomina v družbi nasploh pa tudi literaturi, da bi povezalo idejo o specifikah avtobiografskega spominjanja z idejo o specifikah zapisovanja teh travmatičnih spominov, kar je tudi etično dejanje. Naše doživljanje samih sebe, zgodovine in kolektivnega spomina, katerega del smo vselej, je povezano z različnimi pripovedmi: o lastnem življenju, svoji družinski preteklosti, določeni zgodovinski travmi, ki je zaznamovala naše življenje. Ker prav besedila, ki se osredotočajo na pripovedi o življenju in obravnavajo tudi travmatični spomin, najbolje osvetljujejo način, kako ta spomin preoblikuje naš notranji svet, lahko le ta odprejo nove premisleke o spominu na presečišču med kolektivnim in osebnim.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:avtobiografska literatura, travma, spomin, pozaba, pripoved, otroštvo, Georges Perec, Deborah Levy.
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2024
PID:20.500.12556/RUL-162944 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:209469699 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:30.09.2024
Število ogledov:101
Število prenosov:14
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Autobiographical memory between history and trauma: Georges Perec and Deborah Levy
Izvleček:
This thesis examines the relationship between memory and trauma, specifically autobiographical memory and trauma, through the analysis of two novels: W, or the memory of childhood (W ou le souvenir d'enfance, 1975) and The Man Who Saw Everything (2019). It highlights certain key ideas in trauma theory and major findings about the role played by memory in society in general, as well as in literature, to connect the unique aspects of autobiographical memory with the unique aspects of writing about such (traumatic) memories, which is, in itself, an ethical act. The way we experience ourselves, history and collective memory, of which we are always a part of, is linked with different types of narratives: our life narrative, the stories of our families' pasts, a certain historical trauma which shaped our lives. Since texts which center around life narratives and traumatic memory best illustrate the way in which that precise memory reshapes our inner world, such texts have the potential to open up new paths of exploring memory at a crossroads between the collective and the personal.

Ključne besede:autobiographical literature, trauma, memory, collective memory, forgetting, narrative, childhood, Georges Perec, Deborah Levy.

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj