Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Zagotavljanje zdravja otrok v vrtcu : diplomsko delo
ID
Okorn, Daša
(
Avtor
),
ID
Torkar, Gregor
(
Mentor
)
Več o mentorju...
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(1,25 MB)
MD5: 6E584DD0CDE7DCEDBC9CF519A76EFE42
Galerija slik
Izvleček
Z diplomskim delom smo želeli ugotoviti, kakšen je pravilen postopek higienskega umivanja rok, kako ga izvajajo otroci in če lahko z izvedenimi dejavnostmi izboljšamo otrokovo zavedanje o skrbi za higieno. Ugotoviti smo želeli tudi, kakšne so izkušnje vzgojiteljic z odzivi in ukrepi ob pojavu indikatorjev nalezljivih bolezni. V raziskavo je bilo vključenih 24 otrok, starih od pet do šest let, in štirje vzgojitelji predšolskih otrok iz vrtca na Gorenjskem. Pred začetkom prve dejavnosti in po koncu zadnje smo z otroki opravili individualne intervjuje na temo znanja o higieni in zdravju. V vmesnih treh tednih smo s pomočjo digitalne kamere spremljali pravilni postopek higienskega umivanja rok v umivalnici in vedenje otrok v času dnevne rutine, namenjene skrbi za osebno higieno ter zagotavljanje splošne higiene v igralnici. Z vzgojitelji predšolskih otrok smo izvedli intervju na temo izvajanja higienskih ukrepov, ki služijo preprečevanju širjenja nalezljivih bolezni. Z dobljenimi odgovori otrok po izvedbi dejavnosti smo ugotovili, da je večina usvojila potrebno znanje o skrbi za zdravje. S pomočjo dobljenih in analiziranih podatkov s posnetkov snemanj smo prišli do ugotovitve, da se velik del otrok zaveda pomena in pozna postopek pravilnega umivanja rok ter s tem vzdrževanja higiene, ki je pomembna za njegovo zdravje. Prišli smo do ugotovitev, da vzgojitelji predšolskih otrok poznajo in izvajajo higienske ukrepe za preprečevanje širjenja nalezljivih bolezni v vrtcu. Pri poznavanju zdravstvenih omejitev, ki preprečujejo vstop otrok v oddelek po preboleli bolezni, smo ugotovili, da ne poznajo vseh, vedo pa, na koga se lahko obrnejo po pomoč in s tem zagotovijo varno okolje za vsakodnevno bivanje otrok in zaposlenih v vrtcu.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
predšolski otroci
,
skrb za zdravje
,
nalezljive bolezni
,
umivanje rok
Vrsta gradiva:
Diplomsko delo/naloga
Tipologija:
2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:
PEF - Pedagoška fakulteta
Kraj izida:
Ljubljana
Založnik:
D. Okorn
Leto izida:
2024
Št. strani:
73 str.
PID:
20.500.12556/RUL-161888
UDK:
373.2(043.2)
COBISS.SI-ID:
207648771
Datum objave v RUL:
15.09.2024
Število ogledov:
319
Število prenosov:
55
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
OKORN, Daša, 2024,
Zagotavljanje zdravja otrok v vrtcu : diplomsko delo
[na spletu]. Diplomsko delo. Ljubljana : D. Okorn. [Dostopano 21 april 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=161888
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Ensuring children's good health in kindergarten
Izvleček:
In the thesis, our objective was to find out what the correct hygienic hand-washing procedure is, how children perform it, and if we can improve children's awareness of hygiene care through the activities carried out. With the help of pre-school teachers, we wanted to present their experiences with reactions and measures in the event of the appearance of indicators of infectious diseases. The research involved 24 children between the ages of 5 and 6 and 4 pre-school teachers from a kindergarten in Gorenjska. Before the start of the first activity and after the end of the last one, we interviewed the children on knowledge about hygiene and awareness of how an individual can contribute to better health. During the intervening three weeks, we used a digital camera to monitor the correct hygienic hand-washing process in the washroom and the children's behavior during the daily routine, dedicated to taking care of personal hygiene and ensuring general hygiene in the playroom. We interviewed pre-school teachers on the topic of implementation of hygiene measures, used to prevent the spread of infectious diseases. With the answers received from the children after the activity, we found that most individuals have acquired the necessary knowledge about health care. With the help of obtained and analyzed statistical data from recordings, we concluded that a large part of children are aware of the importance and know the process of hygienic hand washing and thus maintaining hygiene, which is important for their health. We have concluded that preschool teachers know and implement hygiene measures to prevent the spread of infectious diseases in kindergarten. We found that educators do not know all the medical restrictions that prevent children from entering kindergarten after an illness, but they know who they can turn to for guidance. In this way, they ensure a safe environment for the daily stay of the children and the employees of the kindergarten.
Ključne besede:
preschool children
,
health care
,
infectious diseases
,
hand washing
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Motnje hranjenja in požiranja ter njihove posledice pri predšolskih otrocih
Stališča vzgojiteljev predšolskih otrok do digitalne pismenosti
Kaznovanje v vrtcu
Plesno-gibalne zgodbe na temo pomlad
Koncept pomoči z umetnostjo v predšolskem obdobju
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Spodbujanje jezikovne ustvarjalnosti pri predšolskih otrocih
Razvoj ritmičnega posluha pri predšolskih otrocih
Pripovedovanje zgodbe ob nizu sličic pri predšolskih otrocih
Razvijanje opazovanja pri predšolskih otrocih s pomočjo iger v naravnem okolju
Izbruhi togote pri predšolskih otrocih
Nazaj