Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Priprava učnega sklopa na temo mikroporoznih materialov
ID
Dežan, Jan
(
Avtor
),
ID
Golobič, Amalija
(
Mentor
)
Več o mentorju...
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(2,83 MB)
MD5: 9BB5394F9AAE6F30B57F1835447A746D
Galerija slik
Izvleček
V magistrskem delu sem preučeval tematiko mikroporoznih materialov. S pomočjo različnih virov sem ustvaril učni sklop, ki bi se lahko dodal v prenovljen učni načrt za predmet kemijo v splošnih gimnazijah. Tematika bi se vključila v izbirni program kemije tretjega letnika in bi ponudila učiteljem zmožnost poglabljanja znanja dijakov na področju anorganske kemije. Pripravljen učni sklop vsebuje teoretično osnovo, prilagojeno stopnji razumevanja za gimnazije. Ta vključuje predstavitev poroznosti in mikroporoznosti v svetu kemije kot tudi poglobitev v glavne skupine mikroporoznih materialov. Predstavljeni so kristalinični zeoliti, zeolitom podobne snovi in kovinsko-organska ogrodja, kot tudi amorfni mikroporozni ogljiki. Pri sestavljanju teoretične osnove sem upošteval načelo trikotnika trojne narave kemijskih pojmov (Johnstonov trikotnik), ki temelji na povezovanju simbolne, submikroskopske in makroskopske ravni pojmov. Učni sklop sem opremil še z aktivnim sodelovanjem dijakov, in sicer z gradnjo tridimenzionalnih modelov zeolitov, eksperimentalnim laboratorijskim delom ter z različnimi računskimi besedilnimi nalogami kot tudi s kratkimi nalogami za preverjanje osnovnih in spodbujanje višjih kognitivnih procesov po Bloomovi taksonomiji na koncu posameznih poglavij.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
mikroporozni materiali
,
učni sklop
,
učni načrt
,
splošna gimnazija
,
izbirni program
,
anorganska kemija
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo/naloga
Tipologija:
2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:
FKKT - Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo
Leto izida:
2024
PID:
20.500.12556/RUL-160794-50d873c7-38d2-c277-ade4-d49e55d55817
COBISS.SI-ID:
211196675
Datum objave v RUL:
04.09.2024
Število ogledov:
312
Število prenosov:
62
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
DEŽAN, Jan, 2024,
Priprava učnega sklopa na temo mikroporoznih materialov
[na spletu]. Magistrsko delo. [Dostopano 26 april 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=160794
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Preparation of a learning module on the topic of microporous materials
Izvleček:
In my master's thesis, I studied the topic of microporous materials. With the help of various sources, I created a learning set that could be added to the revised curriculum for the subject of chemistry in general middle schools. The topic would be included in the optional chemistry program of the third year and would offer teachers the ability to deepen students' knowledge in the field of inorganic chemistry. The prepared learning set contains a theoretical basis, adapted to the level of understanding for general middle schools. This includes an introduction to porosity and microporosity in the world of chemistry as well as a deep dive into the main groups of microporous materials. Crystalline zeolites, zeolite-like substances and metal-organic frameworks as well as amorphous microporous carbons are presented. When compiling the theoretical basis, I considered the principle of triangular triple nature of chemical concepts (Johnstone’s triangle), which is based on connecting the symbolic, submicroscopic and macroscopic levels of concepts. I also equipped the learning set with active participation of students, namely with building of three-dimensional models of zeolites and experimental laboratory work as well as with various computational text tasks and short tasks to check students’ basic and encourage their higher cognitive processes by Bloom’s taxonomy at the end of individual chapters.
Ključne besede:
microporous materials
,
learning set
,
curriculum
,
general middle school
,
optional program
,
inorganic chemistry
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Mineralna sestava kamnin in prsti na področju Otočca
Mineralna sestava kamnin in prsti s področje Ivančne Gorice
Mineralna sestava kamnin in prsti s področja Podgorice
Rentgenska praškovna difrakcija pralnih praškov
Rentgenska praškovna difrakcija prehranskih dopolnil
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Sinteza koordinacijskih spojin železa s piridinkarboksamidi
Interaction between mineral composition, water content and mechanical properties of saturated cohesive soils
Nazaj