Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Kajenje v filmu noir : magistrsko delo
ID
Knežević, Aleksandra
(
Avtor
),
ID
Stanković, Peter
(
Mentor
)
Več o mentorju...
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(1,18 MB)
MD5: 1B4EB584725DE84D9E5B0CE8C6D5AEF0
Galerija slik
Izvleček
Filmi od nekdaj predstavljajo področje umetnosti, ki se ga je mnogim zdelo zanimivo in vredno raziskovati in interpretirati, njegove različne vidike in dele. Filmi noir so v svetovni, predvsem ameriški kinematografiji pustili močen pečat, ki se ga čuti še danes. S svojo posebno estetiko, pripovednim načinom in temami še danes vplivajo na sodobno kinematografijo. V pričujočem delu smo raziskali film noir, natančneje vloge kajenja in kadilskih ritualov v teh filmih. Za filme noir kot zgodovinskemu obdobju, v katerem so nastajali, je kajenje zelo značilno. V takratnih filmih, ne samo noir, vsi kadijo. Vedno in povsod. Zanimalo nas je, ali je kajenje v filmih noir nosilo določene (dodatne) pomene, ki so nam pomagali razumeti lik, odnose in situacije, v katerih so bili liki, ter ali ti pomeni tvorijo konsistentni del filmov noir. Po predstavitvi in opisu filma noir, razlagi specifičnosti in z njim povezanih osnovnih pojmov smo predstavili kajenje v filmih s pomočjo pregleda že napisane literature. V empiričnem delu magistrskega dela smo s semiotično analizo interpretirali deset filmov noir in analize primerjali med seboj. Ugotovili smo, da v analiziranih filmih kajenje nosi določene pomene in se podobni pomeni pojavljajo skoraj v vseh filmih in tako tvorijo konsistentni del (analiziranih) filmov noir.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
film noir
,
kajenje
,
usodna ženska
,
cigareta
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo/naloga
Tipologija:
2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:
FDV - Fakulteta za družbene vede
Kraj izida:
Ljubljana
Založnik:
A. Knežević
Leto izida:
2024
Št. strani:
1 spletni vir (1 datoteka PDF (68 str.))
PID:
20.500.12556/RUL-158560
UDK:
316.74: 791.221.51(043.2)
COBISS.SI-ID:
201008131
Datum objave v RUL:
15.06.2024
Število ogledov:
514
Število prenosov:
103
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
KNEŽEVIĆ, Aleksandra, 2024,
Kajenje v filmu noir : magistrsko delo
[na spletu]. Magistrsko delo. Ljubljana : A. Knežević. [Dostopano 26 april 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=158560
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Smoking in film noir
Izvleček:
Films have always represented a field of art that many have found interesting, intriguing and worthy of exploration and interpretation, examining their various aspects and components. Film noir has left a strong legacy in world cinema, particularly American, which is still felt today. With its distinct aesthetics, narrative style, and themes, it continues to influence contemporary cinematography. We aim to explore film noir, specifically the roles of smoking and smoking rituals in these films. For film noir, as both a historical period, in which they were filmed, smoking was highly characteristic. In films, not just in noir, everyone smokes. Always and everywhere. We were interested in whether smoking in noir films carried certain (additional) meanings that helped us understand the character, relationships and situations in which the characters found themselves, and whether these meanings form a consistent part of noir films. Following the introduction and description of film noir itself, along with an explanation of its specificities and basic concepts related to film noir, we presented analysis of smoking in films, with the help of a review of existing literature. In the empirical part of the master's thesis, we interpreted ten film noirs using semiotic analysis and compared the film analyses with each other. We learned that in the analyzed films smoking carries certain meanings and similar meanings appear in almost all films and thus form a consistent part of the (analyzed) noir films.
Ključne besede:
film noir
,
smoking
,
femme fatale
,
cigarette
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Vključevanje Afroameričanov v oborožene sile Združenih držav Amerike
Razvoj lika italijanskega gangsterja v filmih Martina Scorseseja
Reprezentacije večkulturnosti na primeru migracij v gimnazijskem izobraževalnem sistemu
Reprezentacija ženskih likov v filmih Wesa Andersona
Prebijanje četrte stene
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Filmska produkcija
Nazaj