Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Disentangling the role of algorithm awareness and knowledge in digital inequalities : an empirical validation of an explanatory model
ID
Petrovčič, Andraž
(
Avtor
),
ID
Reisdorf, Bianca Christin
(
Avtor
),
ID
Vehovar, Vasja
(
Avtor
),
ID
Bartol, Jošt
(
Avtor
)
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(696,47 KB)
MD5: E151612ABDC446CA2ADDE12EEE40CD04
URL - Izvorni URL, za dostop obiščite
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/1369118X.2024.2363896
Galerija slik
Izvleček
Algorithms have become almost ubiquitous on the internet. They shape the way internet users engage with internet services across diverse online domains and what outcomes they obtain from their internet uses. While scholars have extensively studied the societal implications of algorithms in the digital world, only a few studies investigated the relationship between digital inequalities and algorithm awareness and knowledge. Little is known about how ubiquity of internet access and disparities in skills affect algorithm awareness and knowledge of internet users, and how they affect their internet uses and outcomes. To fill this important gap, this study presents and tests an explanatory model to assert how algorithm awareness and knowledge are related to the three levels of digital inequalities. The data were collected with a face-to-face survey (response rate = 54%) on a representative sample of internet users (N = 802) in Slovenia in 2022. Results of path analysis confirmed the sequential paths between the three levels of digital inequalities, suggesting that ubiquity of internet access strongly determines internet skills and internet uses, which in turn affect tangible internet outcomes. While ubiquity of internet access affected only algorithm awareness, internet skills predicted both algorithm awareness and knowledge. Importantly, algorithm knowledge was a significant determinant of internet uses. Age, education, and income moderated some of the relationships in the model. Overall, the study demonstrates that research on digital inequalities and related interventions need to address algorithm awareness and knowledge, and also consider how social inequalities among internet users shape them.
Jezik:
Angleški jezik
Ključne besede:
algorithm awareness
,
algorithm knowledge
,
digital inequalities
,
explanatory model
,
path analysis
,
survey
Vrsta gradiva:
Članek v reviji
Tipologija:
1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:
FDV - Fakulteta za družbene vede
Status publikacije:
V tisku
Različica publikacije:
Objavljena publikacija
Leto izida:
2024
Št. strani:
Str. 1-18
Številčenje:
Vol. , no.
PID:
20.500.12556/RUL-158448
UDK:
004.021
ISSN pri članku:
1369-118X
DOI:
10.1080/1369118X.2024.2363896
COBISS.SI-ID:
198415619
Datum objave v RUL:
11.06.2024
Število ogledov:
417
Število prenosov:
67
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Kopiraj citat
Objavi na:
Gradivo je del revije
Naslov:
Information, communication & society
Založnik:
Taylor & Francis
ISSN:
1369-118X
COBISS.SI-ID:
18365533
Licence
Licenca:
CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:
Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Sekundarni jezik
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
Računalniški algoritmi
,
uporabniki interneta
,
družbena neenakost
,
Slovenija
Projekti
Financer:
ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:
BI-US/22-24-055
Naslov:
Digitalna vključenost in dolgoživa družba v postpandemičnem času: Pomen algoritmične pismenosti in internetnih veščin za digitalno udejstvovanje starejših
Financer:
ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:
J5-2558
Naslov:
Posledice posredne uporabe interneta za internetne veščine starejših
Financer:
ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:
P5-0399
Naslov:
Internetno raziskovanje
Financer:
ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:
V5-2275
Naslov:
Digitalne neenakosti in starejši odrasli v Sloveniji: evalvacija ukrepov izvedenih v okviru Zakona o spodbujanju digitalne vključenosti
Financer:
ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:
MR
Naslov:
Mladi raziskovalec
Akronim:
MR
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Nazaj