izpis_h1_title_alt

Advocates or observers? : Slovenian newsworkers and climate change
ID Jontes, Dejan (Avtor), ID Pušnik, Maruša (Avtor), ID Šiša, Anamarija (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (333,20 KB)
MD5: 40950C084B9C521E303F180F4A30A55D
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://anthropological-notebooks.zrc-sazu.si/Notebooks/article/view/638 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
This paper analyses perceptions of the climate crisis by newsworkers of Slovenian (online) media and their news coverage of this topic. Through qualitative analysis of the in-depth interviews, the paper offers insights into the attitudes, perceptions, and motivations of selected Slovenian journalists and editors about climate change reporting and new insights into journalism practice and environmental journalism in Slovenia in terms of the peculiarities and contextual factors that can influence coverage of extreme weather events and climate change. The results show that the environmental and climate topics are underrepresented in Slovenian media, and these topics are covered in accordance with newsworthiness and public liking factors, and marketing neoliberal pressures to sell the news and make a profit. Such a commercialization and popularization of environmental journalism might lead to the passiveness of the audiences since it does not mobilize public awareness but rather represents the environmental topic as just another story in the media. The lack of analytical depth, critical problematization, wider contextualization of climate change, and the exaltation of journalistic norms of dramatization, eventization, noveltyization, and personalization prevent grasping the problem holistically.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:climate crisis, Anthropocene, environmental journalism, journalistic conventions, editorial politics, interviews
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2024
Št. strani:Str. 69-96
Številčenje:Vol. 30, no. 1
PID:20.500.12556/RUL-156347 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:070(497.4):551.583
ISSN pri članku:2232-3716
DOI:10.5281/zenodo.11214246 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:196075267 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:21.05.2024
Število ogledov:64
Število prenosov:7
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Anthropological notebooks
Založnik:Društvo antropologov Slovenije = Slovene Anthropological Society
ISSN:2232-3716
COBISS.SI-ID:256898816 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Izvleček:
Prispevek analizira, kako novinarji slovenskih (spletnih) medijev dojemajo podnebno krizo in poročajo o njej. S kvalitativno analizo poglobljenih intervjujev ponuja vpogled v stališča, zaznave in motivacijo izbranih slovenskih novinarjev in urednikov pri poročanju o podnebnih spremembah ter nove vpoglede v novinarsko prakso in okoljsko novinarstvo v Sloveniji z vidika posebnosti in kontekstualnih dejavnikov, ki lahko vplivajo na poročanje o ekstremnih vremenskih dogodkih in pod-nebnih spremembah. Rezultati kažejo, da so okoljske in podnebne teme v slovenskih medijih premalo zastopane, obravnavane pa so v skladu z dejavniki objavljanja in všečnosti javnosti ter marketinškimi neoliberalnimi pritiski po prodaji novic in ustvarjanju dobička. Takšna komercializacija in popularizacija okoljskega novinarstva bi lahko vodila v pasivnost občinstva, saj ne mobilizira zavedanja javnosti, temveč predstavlja okoljsko temo kot le še eno zgodbo v medijih. Pomanjkanje analitične poglobljenosti, kritičnega problematiziranja, širše kontekstualizacije podnebnih sprememb ter povzdigovanje novinarskih norm dramatizacije, eventizacije, novosti in personalizacije, namreč onemogočajo celostno dojemanje problema.

Ključne besede:podnebna kriza, antropocen, okoljsko novinarstvo, novinarske konvencije, uredniška politika, intervjuji

Projekti

Financer:ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:P6-0400
Naslov:Družbena pogodba v 21. stoletju

Financer:ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:BI-ME/21-22-024
Naslov:Okoljevarstvena agenda v medijih: slovensko-črnogorska primerjalna analiza

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj