izpis_h1_title_alt

Nastavitev parametrov obešenja in vzmetenja radijsko vodenega avtomobila za bočno drsenje v pomanjšanem merilu
ID Gašperšič Legiša, Luka (Avtor), ID Ambrož, Miha (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (7,87 MB)
MD5: 3A535E78B806DAD3A49F9F6C938B3D80

Izvleček
Tekmovalna radijsko vodena vozila za bočno drsenje v pomanjšanem merilu se glede nastavitev podvozja zelo približajo vozilom za bočno drsenje v pravem merilu. Za željeno vozno dinamiko takšnega vozila je potrebno izbrati ustrezne nastavitve. Namen naloge je bil določiti ustrezne vzmeti, blažilnike in nastavitev geometrije sprednje preme vozila, da bo na začetku bočnega drsenja dosežen ustrezen koeficient podkrmiljenja. Izvedene so bile meritve voženj v krogu pri različnih hitrostih s kombinacijami različnih parametrov pnevmatik, vzmeti, blažilnikov, kotov zaostajanja, kotov previsa in razlike krmilnih kotov sprednjih koles. Koeficient podkrmiljenja je bil določen z metodo konstantnega krmilnega kota. Iz video posnetkov voženj so bile zabeležene koordinate gibanja težišča vozila. Na vozilo je bilo potrebno pritrditi tudi pospeškomer, s katerim je bil izmerjen bočni pospešek vozila. Z dobljenimi podatki trajektorij gibanj in bočnih pospeškov so bili izrisani grafi za predstavo vpliva spreminjanja parametrov na vozno dinamiko vozila. S pomočjo krivulje in koeficienta podkrmiljenja je bila izbrana najbolj ustrezna kombinacija nastavitev za doseg začetka bočnega drsenja brez podkrmiljenja.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:radijsko vodeno vozilo, vzmetenje, parametri obešenja, vozna dinamika, bočno drsenje, tekmovalno vozilo, koeficient podkrmiljenja
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FS - Fakulteta za strojništvo
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[L. Gašperšič Legiša]
Leto izida:2024
Št. strani:XXIV, 68 str.
PID:20.500.12556/RUL-156156 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:629.3:681.5:531.14(043.2)
COBISS.SI-ID:195300867 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:11.05.2024
Število ogledov:88
Število prenosov:18
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Set up of suspension and spring parameters of a small-scale radio-controlled drift car
Izvleček:
Competitive radio-controlled small-scale drift vehicles closely resemble full-scale drift vehicles in terms of chassis settings. To acheive the desired driving dynamics of such a vehicle, appropriate adjustments need to be made. The goal of the task was to determine suitable springs, dampers and front suspension geometry settings to acheive the desired understeer coefficient at the initiation of a drift. Driving measurments were conducted in a circular path at various speeds with combinations of different tire parameters, springs, dampers, toe angles, camber angles and differences in the front wheel steering angles. The understeer coefficient was determined using the constant steering angle method. Coordinates of the vehicle's center of gravity motion were recorded from video footage of the driving sessions. An accelerometer was also attached to the vehicle to measure its lateral acceleration. With the obtained data on trajectory motions and lateral accelerations, graphs were plotted to illustrate the impact of parameter variations on the vehicle's dynamic behavior. Using the curve and understeer coefficient, the most suitable combination of settings was selected to achieve the initiation of drifting without understeer.

Ključne besede:radio-controlled vehicle, suspension, suspension parameters, driving dynamics, drifting, competition vehicle, understeer coefficient

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj