izpis_h1_title_alt

Funkcionalna pismenost oseb, zaposlenih v slovenski vojski
ID Kranjc, Simona (Avtor), ID Marjanovič Umek, Ljubica (Avtor), ID Nidorfer, Mojca (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (93,80 KB)
MD5: 18C1D8D8D00D9738101E14177118D41F
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-24/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V prispevku avtorice predstavljajo teoretična izhodišča, ki jih je potrebno upoštevati pri merjenju funkcionalne pismenosti. Pri tem opozarjajo na enega temeljnih konceptov, to je kontekst, ki ga razumejo v dveh dimenzijah, prva se nanaša na posameznikovo okolje, vključujoč delovno okolje, druga pa na posameznikove spoznavne sposobnosti (npr. pozornost, spomin, mišljenje). Popolnoma artikulirana teorija funkcionalnega konteksta predstavlja razvojni model pismenosti in pojmuje znanje kot obdelavo informacij. V tem modelu se kot pomembne kažejo tri komponente, ki jih v prispevku podrobneje predstavljajo, in sicer spoznavni razvoj, koncept sporazumevanja kot tvorbne in receptivne dejavnosti ter konkretna kontekstualno vezana komunikacija.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:slovenščina, strokovni jezik, vojaško osebje, fukcionalna pismenost, Slovenija, spoznavni razvoj v odraslosti, kontekst
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2007
Št. strani:Str. 209-217
PID:20.500.12556/RUL-155527 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:811.163.6:355/359
COBISS.SI-ID:35365986 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:05.04.2024
Število ogledov:543
Število prenosov:20
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Razvoj slovenskega strokovnega jezika
Uredniki:Irena Orel
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Filozofska fakulteta, Oddelek za slovenistiko, Center za slovenščino kot drugi/tuji jezik
Leto izida:2007
ISBN:978-961-237-193-7
COBISS.SI-ID:232729856 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:24

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
The authors present the theoretical basis for the measuring of functional literacy. In so doing, they draw attention to the fundamental concept of context, which is interpreted on two levels: the first relates to the individual's environment, including the working environment, while the second relates to the individual's cognitive capabilities (e.g. attention, memory, reflection). A fully articulated theory of functional context represents a developmental model of literacy and conceptualises knowledge as the processing of information. This model has three important components, which are presented in more detail: cognitive development, the concept of communication as a productive and receptive activity, and communication linked to a specific context.

Ključne besede:Slovene language, professional language, military personnel, functional literacy, Slovenia, cognitive development in adulthood, context

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj