izpis_h1_title_alt

Odziv učencev na pogled skozi okno učilnice
ID Zbašnik-Senegačnik, Martina (Avtor), ID Drobne, Samo (Avtor), ID Kristl, Živa (Avtor), ID Koprivec, Ljudmila (Avtor)

URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.sodobna-pedagogika.net/arhiv/nalozi-clanek/?id=2165 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Ob umeščanju šolskih stavb v urbano okolje se upoštevajo mnogi pomembni parametri, med njimi pa ni kriterija kakovostnega pogleda skozi okno, ki – glede na ugotovitve številnih raziskav – pomembno pripomorejo k dobremu počutju, bivalnemu ugodju in učni uspešnosti otrok. Namen te študije je bil ugotoviti, kakšen je odnos učencev do pogleda skozi okna v učilnici in ali razpoznavajo različno kakovostne elemente v motivu pogleda skozi okno. Za zbiranje podatkov smo oblikovali anketni vprašalnik, ki smo ga objavili v orodju za spletno anketiranje. Odgovarjali so učenci zadnje triade štirih osnovnih šol iz različnih urbanih okolij in različnih slovenskih regij. Odgovore smo statistično analizirali, pri tem smo posebej preizkusili domneve glede odnosa učencev do pogleda skozi okno učilnice ter glede položaja sedenja v učilnici. Ugotovili smo, da so se učenci na podobne poglede skozi okno odzivali zelo podobno ne glede na lokacijo šole, razred in spol. Večina anketiranih učencev ima najraje pogled v naravo, zelo neugodno pa so ocenili poglede v pretežno urbano okolje, čeprav takšne poglede bolj tolerirajo fantje kot dekleta. Velik delež jih meni, da zelenje v prostoru pozitivno vpliva na počutje in zdravje. Večina anketiranih učencev tudi želi sedež ob oknu, ki omogoča neoviran pogled skozi okno. Skoraj dve tretjini učencev menita tudi, da ima zelenje pozitiven učinek in da pomirja.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:pogled skozi okno, dnevna svetloba, osnovne šole, učilnice, zelenje
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FA - Fakulteta za arhitekturo
Status publikacije:Objavljeno
Datum objave:01.01.2023
Leto izida:2023
Št. strani:Str. 44-63
Številčenje:Letn. 74 (140), št. 1
PID:20.500.12556/RUL-155492 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:37.091:711.4
ISSN pri članku:0038-0474
COBISS.SI-ID:148525315 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:04.04.2024
Število ogledov:327
Število prenosov:21
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Sodobna pedagogika
Skrajšan naslov:Sodob. pedagog.
Založnik:Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
ISSN:0038-0474
COBISS.SI-ID:761348 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Students’ attitudes towards classroom window views
Izvleček:
When locating school buildings in an urban environment, many important parameters are taken into account, but among them there is no criterion for the quality of window views, which - according to the results of many studies - contribute significantly to children’s well-being, living comfort and learning performance. The purpose of this study was to find out students’ attitudes towards window views in the classroom and whether they recognize high and low quality elements in the different motifs of window views. A questionnaire was used to collect data. Pupil from the third triad of four primary schools from different Slovenian regions were included. The answers were analysed using descriptive and probabilistic statistical methods. The students answered the survey questions very consistently. Most of the surveyed students preferred the view of nature and rated the view of the predominantly urban environment very unfavourably. A large proportion of them believe that the presence of greenery in space has a positive effect on well-being and health. Most of the students surveyed prefer a window seat that allows an unobstructed view of the outside. Almost two thirds of the students also believe that green has a positive and calming effect.

Ključne besede:window view, elementary schools, daylight, classrooms, greenery

Projekti

Financer:ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:P5-0068-2018
Naslov:Trajnostno oblikovanje kvalitetnega bivalnega okolja

Financer:ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:P2-0406-2019
Naslov:Opazovanje Zemlje in geoinformatika

Financer:ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:V5-2131-2021
Naslov:OBLIKOVANJE SMERNIC KAKOVOSTNE ZASNOVE SODOBNE ŠOLSKE ARHITEKTURE S CILJEM PODPORE CELOVITEMU TRAJNOSTNEMU NAČINU ŽIVLJENJA IN DELA V ŠOLI

Financer:ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:J5-3112-2021
Naslov:Vrednotenje trajnostnega razvoja urbanega prostora skozi parametre razvoja socialne infrastrukture in življenjskega zadovoljstva

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj