izpis_h1_title_alt

Med zapeljevanjem in sumničavostjo eksperimentalnega, ljubiteljskega in profesionalnega gledališča
ID Toporišič, Tomaž (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (310,82 KB)
MD5: B0FA8EC20BAE4819C2A760AE12EC1771
.pdfPDF - Priloga, prenos (254,30 KB)
MD5: EDAD68899BD062A99A74335E15C5B7CD
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.slogi.si/publikacije/amfiteater-8-1/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Razprava se loteva odnosov med t. i. institucionalno-repertoarno gledališko sceno na eni in t. i. eksperimentalnimi, alternativnimi in kasneje neinstitucionalnimi uprizoritvenimi praksami na drugi strani, ki jih je "dramskogledališki obrat" velikokrat označeval kar s pojmoma amatersko in ljubiteljsko. Raziskuje, kako se je na prelomu iz šestdesetih v sedemdeseta leta v Sloveniji v interakciji s študentskimi gibanji, zasedbo Filozofske fakultete, dejavnostmi Radia Študent, Tribune in Kulturnega društva Forum izoblikovala specifična oblika študentskih eksperimentalnih gledališč (Gledališče Pupilije Ferkeverk, Gledališče Pekarna, Vlado Šav in Vetrnica ...). Ta so se zavestno odločila, da bodo iz svojega kroga izločila klasične dramske igralce in jih zamenjala z neprofesionalnim in neklasično šolanim kadrom. Tako je prav fenomen študentskega eksperimentalnega gledališča, ki briše meje med umetniškimi zvrstmi, visoko in nizko kulturo, profesionalnimi igralci in naturščiki, s svojim podiranjem meja in tabujev vzpostavil kreativno osvobojeno ozemlje, iz katerega je kasneje izhajala alternativa osemdesetih in neinstitucionalna scena devetdesetih let, danes pa do določene mere tudi postrepertoarno gledališče v svojih drznejših oblikah. Vprašanje, na katero poskuša razprava tudi odgovoriti, se glasi takole: Kako in koliko so se pri tem zgledovali po gledališki avantgardi Richarda Schechnerja in Performance Group, Eugenia Barbe, Jerzyja Grotowskega ter drugih?

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:eksperimentalno gledališče, študentsko gledališče, performance, Pekarna, Pupilija Ferkeverk
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:AGRFT - Akademija za gledališče, radio, film in televizijo
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2020
Št. strani:Str. 64-90
Številčenje:Letn. 8, št. 1
PID:20.500.12556/RUL-154960 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:792.07:7.01(497.4)
ISSN pri članku:1855-4539
COBISS.SI-ID:22238467 Povezava se odpre v novem oknu
Avtorske pravice:
Podatek o licenci CC BY 4.0 je naveden na pristajalni strani članka oz. številke revije (glej izvorni URL zgoraj). (Datum opombe: 14. 3. 2024)
Datum objave v RUL:12.03.2024
Število ogledov:478
Število prenosov:42
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Amfiteater : revija za teorijo scenskih umetnosti = journal of performing arts theory
Založnik:Slovenski gledališki inštitut, Univerza v Ljubljani, Akademija za gledališče, radio, film in televizijo
ISSN:1855-4539
COBISS.SI-ID:239685632 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Between seduction and suspicion : experimental, amateur and professional theatre
Izvleček:
The article deals with relations between the institutional-repertory theatre scene and experimental, alternative, and later non-institutional performing arts, often related to as "amateur and dilettante" by the "drama theatre" critics. It explores how, at the turn of the 1960s to the 1970s, a specific form of student experimental theatres emerged in Slovenia in interaction with the student and civil movements and alternative culture (Pupilija Ferkeverk Theatre, Pekarna (Bakery) Theatre, Vlado Šav and Vetrnica (Windmill)). The new movement consciously decided to exclude classical theatre actors from its circle and to replace them with non-professionally-trained staff. Thus, the phenomenon of student experimental theatre blurred the boundaries between artistic genres, high and low cultures, professional and non-professional actors. It created a new, liberated performative territory, from which the alternative theatre and culture of the 1980s and the non-institutional performing arts scene of the 1990s emerged. The article aims to establish to what extent the theory and practice of American theatre avant-garde (Richard Schechner, The Performance Group, etc.) as well as the theatre of Eugenio Barba and Jerzy Grotowski influenced these movements.

Ključne besede:experimental theatre, student theatre, performance, Pekarna Theatre, Pupilija Ferkeverk

Projekti

Financer:ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:P6-0376
Naslov:Gledališke in medumetnostne raziskave

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj