izpis_h1_title_alt

Collectives, communities and non-hierarchical modes of creation from the 1970s till the 1990s
ID Toporišič, Tomaž (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (766,31 KB)
MD5: CF57728BFF13DA1ABD268975EE883263
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.slogi.si/publikacije/amfiteater-9-1/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Within the twenty-year period that coincides with the first twenty years of the Glej Theatre, the essay concentrates on the formation and transformations of non-hierarchical theatre communities, or, in the words of one of its founders, Dušan Jovanović, theatrical tribes. Using historical and present-day examples, the author will try to map the specific devised theatrical procedures producing what Badiou names "a generic vacillation": "Theatre turns every representation, every actor's gesture, into a generic vacillation so as to put differences to the test without any supporting base. The spectator must decide whether to expose himself to this void, whether to share in the infinite procedure. He is summoned, not to experience pleasure (which arrives perhaps 'on top of everything', as Aristotle says) but to think" (Rhapsody, 124). The essay strives to answer the following questions: How did the Slovenian experimental and non-institutional performing arts scene (as a reaction to the hierarchical structure of repertory theatres) create different non-hierarchical modes in relation to creating the performances, the theatre's artistic direction and forming temporary communities with emancipated audiences? To which models did this scene turn - then and today - to develop its own logic of devised and collaborative theatrical tactics? And lately: To what extent have those different artistic collaborative tribes changed the theatrical landscape in Slovenia, Yugoslavia and elsewhere?

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:artistic collective, performative turn, neo-avant-garde, experimental theatre, non-institutional art
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:AGRFT - Akademija za gledališče, radio, film in televizijo
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2021
Št. strani:Str. 18-51
Številčenje:Letn. 9, št. 1
PID:20.500.12556/RUL-154886 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:792.07(497.4)
ISSN pri članku:1855-4539
DOI:10.51937/Amfiteater-2021-1/18-51 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:68126211 Povezava se odpre v novem oknu
Avtorske pravice:
Podatek o licenci CC BY 4.0 je naveden na pristajalni strani članka oz. številke revije (glej izvorni URL zgoraj). (Datum opombe: 7. 3. 2024)
Datum objave v RUL:07.03.2024
Število ogledov:88
Število prenosov:31
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Amfiteater : revija za teorijo scenskih umetnosti = journal of performing arts theory
Založnik:Slovenski gledališki inštitut, Univerza v Ljubljani, Akademija za gledališče, radio, film in televizijo
ISSN:1855-4539
COBISS.SI-ID:239685632 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Kolektivi, skupnosti in nehierarhični načini ustvarjanja od sedemdesetih do devetdesetih let 20. stoletja
Izvleček:
Razprava v razdobju tridesetih let, ki sovpadajo tudi z obstojem Gledališča Glej razišče oblikovanje in preoblikovanje nehierarhičnih gledaliških skupnosti oziroma - z besedami enega od ustanoviteljev Gledališča Glej Dušana Jovanovića - gledaliških plemen. Na podlagi preteklih in sodobnih primerov bomo poskušali izrisati zemljevid tistih praks ustvarjanja avtorskega gledališča, ki jih Badiou poimenuje splošna nihanja. "Resnično gledališče vsak nastop, vsako igralčevo gesto spremeni v splošno nihanje, v katerem so dovoljene razlike brez osnove. Gledalec se mora odločiti, ali se prepusti tej praznini in sodeluje v neskončnem postopku. Ni pozvan k užitku [...], pač pa k razmišljanju" (Rhapsody 91, 92). Poskušali bomo poiskati odgovore na naslednja vprašanja: kako je slovenska eksperimentalna in nevladna gledališka scena (kot reakcijo na hierarhične strukture repertoarnih gledališč) ustvarila različne moduse nehierarhije v okvirih performansov, umetniških vodenj gledališč in oblikovanj začasnih skupnosti z emancipiranimi gledalci; katere modele je ta scena uporabljala in katere uporablja danes za razvoj lastne logike avtorskih in skupnostnih gledaliških taktik; in nazadnje, koliko so ta različna umetniška skupnostna plemena spreminjala in še spreminjajo gledališko krajino v Sloveniji, Jugoslaviji in drugod?

Ključne besede:umetniški kolektivi, performativni obrat, neoavantgarda, eksperimentalno gledališče, neinstitucionalna umetnost

Projekti

Financer:ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:P6-0376
Naslov:Gledališke in medumetnostne raziskave

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj