izpis_h1_title_alt

Gospodarska diplomacija majhnih držav v primerjalni perspektivi : primer Slovenije, Srbije in Avstrije
ID Smole, Jure (Avtor), ID Udovič, Boštjan (Avtor)

.pdfPDF - Izvorna datoteka, prenos (1,56 MB)
MD5: A2A7BE567BCAD410277F5061B9847CA1

Izvleček
Namen pričujočega članka je analizirati gospodarsko diplomacijo treh majhnih držav – Avstrije, Slovenije in Srbije, v primerjalni perspektivi. Raziskati želimo, če in kako drugačna gospodarsko-politična struktura držav (Avstrija kot država s tržnim gospodarstvom, Slovenija kot potranzicijska država, Srbija kot država v tranziciji) vpliva na delovanje gospodarske diplomacije. S pomočjo primerjalne analize, ki je utemeljena na velikem številu intervjujev z akterji gospodarske diplomacije, ugotavljamo, da: (1) je ne glede na model, na podlagi katerega omenjene države oblikujejo svojo gospodarsko diplomacijo, pomen države vedno prisoten, še posebej v primerih težav ali zapletov na izbranem trgu (ex-post pristop); (2) se vse analizirane države soočajo z enakimi izzivi v gospodarski diplomaciji, ti pa niso pogojeni z njihovim gospodarsko-političnim sistemom, ampak z mednarodnim okoljem in delovanjem izvoznih ali investicijskih aktivnosti podjetij; (3) ostaja v primeru konceptualizacije in operacionalizacije gospodarske diplomacije znotraj diplomatskih študij še veliko neraziskanega, kar onemogoča njeno občo sprejetost, saj gospodarska diplomacija in sorodni koncepti tudi 20 let po začetku njenega aktivnega preučevanja še niso enovito konceptualizirani, hierarhizirani in umeščeni v kanon diplomatskih študij.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:gospodarska diplomacija, diplomatske študije
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:01.01.2023
Leto izida:2023
Št. strani:Str. 617–640, 884-885
Številčenje:Letn. 60, št. 4
PID:20.500.12556/RUL-154387 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:341.7:339.9(436+497.11+497.4)
ISSN pri članku:0040-3598
DOI:10.51936/tip.60.4.617 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:183295491 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:13.02.2024
Število ogledov:174
Število prenosov:15
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Teorija in praksa : revija za družbena vprašanja
Skrajšan naslov:Teor. praksa
Založnik:Visoka šola za politične vede, Visoka šola za politične vede, Visoka šola za sociologijo, politične vede in novinarstvo, Fakulteta za sociologijo, politične vede in novinarstvo, Fakulteta za družbene vede
ISSN:0040-3598
COBISS.SI-ID:763652 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The commercial diplomacy of small countries
Izvleček:
The article seeks to analyse and compare the commercial diplomacy of three small countries – Austria, Slovenia and Serbia. The aim of our research is to establish whether and how various political and economic structures in different countries (Austria with a market-oriented economy, Slovenia as a post-transition country, Serbia as a transition one) influence commercial diplomacy. Comparative analysis based on a large number of interviews conducted with commercial diplomacy actors showed that: (1) the country itself always has an influence regardless of the model used by the said countries for formulating their commercial diplomacy, especially when problems or complications arise in a target market (the ex-post approach); (2) each country analysed faces the same challenges related to commercial diplomacy, which do not arise from their particular economic and political system, but from the international environment and the export/import or investment activities of companies; and (3) as concerns the conceptualisation and operationalisation of commercial diplomacy within the study of diplomacy, there is still a lot of missing research that would allow it to be generally accepted because commercial diplomacy and its associated concepts have yet to be uniformly conceptualised, hierarchised and included in the canon of diplomatic studies in the 20 years since the field started to be actively researched.

Ključne besede:commercial diplomacy, diplomatic studies

Projekti

Financer:ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:P5-0117-2018
Naslov:Trajnostna konkurenčnost slovenskega gospodarstva v evropskem in globalnem okviru

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj