Emocionalno delo je oblika dela, ki vključuje upravljanje emocij in emocionalnih izrazov v družbeni interakciji za doseganje poklicnih ciljev in izpolnjevanje emocionalnih zahtev dela. Izvajanje emocionalnega dela ima lahko negativne psihološke posledice za zaposlene, kot sta izgorelost in izčrpanost. Takšne negativne rezultate večinoma določa strategija emocionalnega dela, ki jo zaposleni uporabljajo. Članek želi poglobiti razumevanje vpliva osebnostnih in situacijskih dejavnikov pri odzivu na zahteve emocionalnega dela ter vlogo osebnostnih dejavnikov pri določanju izidov emocionalnega dela. Na podlagi anketnih podatkov, pridobljenih na vzorcu 29 zaposlenih v storitvenem sektorju, ugotavljamo, da ima med strategijami emocionalnega dela površinsko igranje najbolj škodljiv učinek na dobro počutje zaposlenih. Po drugi strani pa lahko na globinsko igranje gledamo kot na bolj zdrav način izvajanja emocionalnega dela, izražanje pristnih čustev pa lahko celo zmanjša negativne rezultate emocionalnega dela. Razumevanje dejavnikov emocionalnih delovnih strategij bi torej omogočilo razvoj učinkovitejših intervencij, namenjenih zmanjševanju izgorelosti, z vplivanjem na način izvajanja emocionalnega dela.
|