izpis_h1_title_alt

Umetnost med naravnim, tehnološkim in mentalnim
ID Pompe Berlot, Uršula (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (573,21 KB)
MD5: 5EADA149AADC0DDADDD9551A621D51EF
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite http://www.likovnebesede.org/8990-ii2009.html Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V pričujočem besedilu obravnavam dela treh sodobnih umetnikov, ki v referenci na naravne pojave, procese in nevidne naravne zakonitosti izpostavijo pomen optične-taktilnosti in vlogo nevizualne, telesno senzorične percepcije podob. Interpretacije narave v umetniških delih Carstena Nicolaija, Olafurja Eliassona in Michela Blazya se razlikujejo tako v formalnih kot konceptualnih pristopih, povezujejo pa jih specifične opredelitve določenih vidikov telesnega (biološkega, fiziološkega ali organskega) v odnosu do zaznave in njene vloge pri konstituiranju zavednih in nezavednih mentalnih sfer. Optična taktilnost (Eliasson), nevidne, magične povezave med vidnim in slišnim (Nicolai) in pomen olfaktorne dimenzije ali dvoumnega nerazlikovanja med živim in neživim (Blazy) označuje tudi določen duchampovski ‘infraizem’ v subtilnem preučevanju in vzpostavljanju inteligibilne, subsenzorične dimenzije v umetninah. Ti umetniki delujejo v polju nevidne zaznavno-imaginarne podobnosti, v prostoru čutnih, cerebralnih in nematerialnih simbolnih povezav v umetniškem delu in estetskem doživljanju pri gledalcu, ter širijo meje zaznavanja, zavedanja in zavesti.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:sodobna umetnost, prostorske instalacije, umetniški projekti, teorija umetnosti
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:ALUO - Akademija za likovno umetnost in oblikovanje
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2009
Št. strani:Str. 16-35
Številčenje:Št. 87/88
PID:20.500.12556/RUL-152302 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:7.01
ISSN pri članku:0352-7263
COBISS.SI-ID:2792302 Povezava se odpre v novem oknu
Avtorske pravice:
Soglasje za objavo članka pridobljeno s strani založnika.
Datum objave v RUL:17.11.2023
Število ogledov:267
Število prenosov:31
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Likovne besede : revija za likovno umetnost
Skrajšan naslov:Likov. besede
Založnik:Zveza društev slovenskih likovnih umetnikov
ISSN:0352-7263
COBISS.SI-ID:16307458 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Art between the natural, technological and mental
Izvleček:
This article treats the works of three contemporary artists. In reference to natural phenomena, processes and invisible natural laws all three of them show optical tactility and expose the role of the non-visual, bodily sensory perception of images. The interpretation of nature in the artwork of Carsten Nicolai, Olafur Eliasson and Michel Blazy differ in their formal and conceptual approaches. However, they are all linked by their specific definitions of the bodily (biological, physiological or organic) in relation to perception and its role at constituting conscious and subconscious mental spheres. The optical tactility (Eliasson), the invisible, magic connections between the visible and the audible (Nicolai) and the meaning of the olfactorius dimension or the ambiguous undifferentiating between the animate and inanimate (Blazy) marks a certain Duchampian ‘infraism’ in the subtle study and establishment of an intelligible, sub-sensory dimension of the artwork. These artists operate in the field of invisible sensory-imaginary similitude, in a space of sensory, cerebral and non-material symbolic connections within artworks that create an aesthetic experience withinthe viewer, and broaden their boarders of perception, realisation and consciousness.

Ključne besede:contemporary art, installations, art projects, art theory

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj