izpis_h1_title_alt

Uporaba tehnologije GIS pri izbiri variante trase ecste
ID Jarc, Mia (Avtor), ID Žura, Marijan (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (2,75 MB)
MD5: ADAB0112F56694370631F41ED835B775

Izvleček
Hiter in dinamičen način življenja sodobnega sveta, nenehen razvoj in napredki ter soočanje z raznimi izzivi, vodijo k vse večji obremenjenosti infrastrukturnih objektov. Projektiranje nove cestne infrastrukture zahteva natančno načrtovanje in optimizacijo. Izbira trase ceste je v procesu planiranja ključnega pomena, pri čemer se največkrat poslužujemo poenostavljenih modelov prostora, s pomočjo katerih med seboj primerjamo različne variante trase. Diplomska naloga predstavlja uporabo tehnologije geografsko informacijskega sistema za izdelavo modela prostora in izbor optimalne variante trase ceste ter možnosti določitve optimalnega koridorja oziroma optimalne poti. V prvem delu je definirana presoja vplivov na okolje ter predstavljen namen, cilji in vsebina varstva okolja v postopku planiranja cest. Opredeljen je geografsko informacijski sistem, njegova uporaba in glavne značilnosti dela s sistemom, podatki ter podatkovnimi modeli. V nadaljevanju je predstavljen uporabniški vmesnik opreme ArcGIS Pro ter njegove možnosti primerjane z možnostmi, ki jih nudi ArcMap. Podrobneje je opisano delo z ArcGIS Pro in uporaba glavnih funkcionalnosti programa pri izbiri variante trase ceste za vektorski in rastrski podatkovni model. Na primeru območja Kostanjevica na Krki so analizirane variante trase, sicer že zgrajene obvoznice Kostanjevica. Variante so analizirane na podlagi razpoložljivih vektorskih podatkov o naravni in kulturni dediščini obravnavanega območja, vrednotenih komponent in opredeljene ranljivosti okolja. Izbrana je varianta, ki ima najmanjši vpliv na prvine okolja. Na koncu je z uporabo rastrskega modela določeno območje optimalnega koridorja in poteka trase.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:projektiranje, varianta trase ceste, geografsko informacijski sistem, koridor, optimalna pot, presoja vplivov na okolje, arcgis pro
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Organizacija:FGG - Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo
Leto izida:2023
PID:20.500.12556/RUL-150352 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:16.09.2023
Število ogledov:32
Število prenosov:5
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The use of GIS technology in road route variant selection
Izvleček:
The fast-paced and dynamic lifestyle of the modern world, continuous development, as well as facing various challenges, lead to increasing burden on infrastructure facilities. Designing new road infrastructure requires precise planning and optimization. The selection of a road route variant is crucial in the planning process. When choosing the optimal road variant, simplified spatial models are often used to compare various alternatives. This thesis presents the use of GIS technology to create a spatial model and select the optimal road route variant, including the possibility of determining the optimal corridor and optimal path. Initially, the assessment of environmental impacts is defined, along with the purpose, goals, and content of environmental protection in the road planning process. GIS, its utilization, and fundamental system, data, and model characteristics are also described. Subsequently, the user interface of ArcGIS Pro is introduced, along with its capabilities compared to those offered by ArcMap. It describes in detail the workflow with ArcGIS Pro and the use of the program's main functionalities in selecting the road route variant for both vector and raster data models. Using the example of the Kostanjevica na Krki area, the route variants of the already constructed Kostanjevica bypass road are analyzed. The variants are analyzed based on available vector data of the natural and cultural heritage of the studied area, assessed components, and identified environmental vulnerabilities. The selected variant has the least impact on environment. Finally, using a raster model, the area of the optimal corridor and route alignment is determined.

Ključne besede:designing, road route variant, geographic information system, corridor, optimal path, environmental impact assessment, arcgis pro

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj