izpis_h1_title_alt

Lahko branje v slovenskem prostoru – od spodbujanja bralne pismenosti do inkluzije
ID Kropivnik, Luka (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (950,75 KB)
MD5: A94335EF9560FCBFBD8A76870A696AC7
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://ebooks.uni-lj.si/ZalozbaUL/catalog/book/350 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Prispevek z vidika spodbujanja bralne pismenosti in inkluzije predstavlja sistem lahkega branja, ki se je v slovenskem prostoru dobro razvil v zadnjih desetih letih. Lahko branje je eden od načinov podajanja informacij osebam s primanjkljaji na določenih področjih učenja. V slovenskem prostoru lahko v lahkoberljivi obliki najdemo tako prirejena leposlovna dela, časopis in od pred kratkim tudi Ustavo RS in Zakon o socialnem vključevanju invalidov. Cilje lahkega branja moramo razumeti vsaj dvodelno, z vidika spodbujanja bralne pismenosti med različnimi skupinami oseb in z vidika inkluzivne družbe. Uporabniki lahkega branja niso le osebe z motnjo v duševnem razvoju, ampak tudi posamezniki s primanjkljaji na posameznih področjih učenja. V prispevku je podrobneje predstavljena v lahko branje predelana tragedija Williama Shakespeara Romeo in Julija, ki se od ostale produkcije razlikuje predvsem po formi, in je tudi edino dramsko delo v lahkem branju v slovenščini.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:lahko branje, bralna pismenost, inkluzija, osebe z motnjo v duševnem razvoju, osebe s posebnimi potrebami
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.09 - Objavljeni strokovni prispevek na konferenci
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2022
Št. strani:Str. 79-85
PID:20.500.12556/RUL-149603 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:028-056.3
DOI:10.4312/SSJLK.58.79-85 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:113018883 Povezava se odpre v novem oknu
Avtorske pravice:
Licenca je navedena na pristajalni strani zbornika.
Datum objave v RUL:07.09.2023
Število ogledov:222
Število prenosov:39
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Branje v slovenskem jeziku, literaturi in kulturi : 58. seminar slovenskega jezika, literature in kulture
Uredniki:Alenka Žbogar
Kraj izida:V Ljubljani
Založnik:Založba Univerze
Leto izida:2022
ISBN:978-961-7128-50-5
COBISS.SI-ID:110964227 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:ǂZbirka ǂSeminar slovenskega jezika, literature in kulture
ISSN zbirke:2386-0561

Licence

Licenca:CC BY-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Opis:Ta licenca Creative Commons je zelo podobna običajni licenci Priznanje avtorstva, vendar zahteva, da so materialne avtorske pravice na izpeljanih delih upravljane z enako licenco.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
This article presents the easy-read system from the perspective of promoting reading literacy and inclusion. This system has become well developed in Slovenia over the past ten years. Easy read is a way of providing information to people with specific learning disabilities. In Slovenia, fiction, a newspaper, and recently the Slovenian Constitution and the Social Inclusion of Disabled Persons Act have been made available in the easy-read format. The easy-read goals should be understood in at least two ways: from the perspective of promoting reading literacy among various groups of individuals and from the perspective of an inclusive society. Easy-read users include not only persons with intellectual disabilities, but also individuals with specific learning disabilities. Presented in detail is Shakespeare’s play Romeo and Juliet in the easyread format, which primarily differs from the rest of the production in terms of form. It is also the only play converted into the easy-read format in Slovenian.

Ključne besede:easy read, reading literacy, inclusion, persons with intellectual disabilities, persons with special needs

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj