izpis_h1_title_alt

The role of stakeholder heterogeneity in the corporate social responsibility - corporate financial performance relationship
ID Čadež, Simon (Avtor), ID Galant, Adriana (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (278,98 KB)
MD5: E54A98AD6FC46BF8B7CC2C718B12902A
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://hrcak.srce.hr/clanak/428517 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Empirical evidence on the relationship between corporate social responsibility (CSR) and corporate financial performance (CFP) remains contentious in terms of both its direction and causality. The presented study explores the intervening roles of stakeholder heterogeneity and the time dimension in the CSR-CFP relationship. We posit that there is a positive relationship between CSR activities towards market stakeholders (employees, customers, competitors) and future CFP and a negative relationship between CSR activities towards non-market stakeholders (NGOs, society, natural environment) and future CFP. A conceptual model is analysed using a sample of 115 Croatian companies. Countering expectations, a positive relationship is observed for all stakeholder groups considered (market and non-market), showing that CSR is a coherent construct regardless of the stakeholder group being studied. The key managerial implication is that socially responsible action is also in a company's economic interest.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:organization, stakeholders, social responsibility, corporate social responsibility, financial performance, stakeholder pressures, PLS-SEM, Croatia
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:EF - Ekonomska fakulteta
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2023
Št. strani:Str. 115-136
Številčenje:Vol. 32, iss. 1
PID:20.500.12556/RUL-148215 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:378.4
ISSN pri članku:1330-0288
DOI:10.5559/di.32.1.06 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:147623171 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:02.08.2023
Število ogledov:1149
Število prenosov:88
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja
Skrajšan naslov:Druš. istraž.
Založnik:Institut društvenih znanosti Ivo Pilar
ISSN:1330-0288
COBISS.SI-ID:4174601 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY-NC 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.sl
Opis:Licenca Creative Commons, ki prepoveduje komercialno uporabo, vendar uporabniki ne rabijo upravljati materialnih avtorskih pravic na izpeljanih delih z enako licenco.

Sekundarni jezik

Jezik:Hrvaški jezik
Naslov:Uloga heterogenosti dionika na povezanost društveno odgovornoga poslovanja i financijske performanse
Izvleček:
Empirijska istraživanja povezanosti između društveno odgovornoga poslovanja (DOP) i financijske performanse poduzeća i dalje ostaju nejasna, u smislu smjera povezanosti te uzročnosti. U ovom radu prezentirano je istraživanje uloge heterogenosti dionika i vremenske dimenzije u analizi povezanosti DOP-a i financijske performanse poduzeća. Pretpostavljeno je da postoji pozitivna veza između DOP aktivnosti prema tržišnim dionicima (zaposlenici, potrošači, konkurenti) i buduće financijske performanse te negativna veza između DOP aktivnosti prema netržišnim dionicima (nevladine organizacije, društvo, prirodni okoliš) i buduće financijske performanse. Prezentiran konceptualni model analiziran je na uzorku od 115 hrvatskih poduzeća. Suprotno očekivanjima, detektirana je pozitivna veza za sve uključene grupe dionika (tržišne i netržišne), što dokazuje da je DOP koherentan konstrukt bez obzira na to koja se grupa dionika razmatrala. Ključna menadžerska implikacija rada odnosi se na to da su društveno odgovorne aktivnosti i u ekonomskom interesu poduzeća.

Ključne besede:društveno odgovorno poslovanje, financijska performansa, dionici, pritisak dionika, PLS-SEM, Hrvatska

Projekti

Financer:ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:P5-0410
Naslov:Digitalizacija kot gonilo trajnostnega razvoja posameznika, organizacij in družbe

Financer:ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:J5-9329
Naslov:Poslovna analitika in poslovni modeli v oskrbovalnih verigah

Financer:ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:J5-1783
Naslov:Okolju prijazno vedenje v turizmu

Financer:ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:J5-2555
Naslov:Oblikovanje organizacije v digitalni dobi

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj