izpis_h1_title_alt

Odrska govorna estetika v slovenskem dramskem gledališču : (dva primera)
ID Podbevšek, Katarina (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (87,70 KB)
MD5: 4E6DC22C831E44208B7CAFCCC68060FC
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-31/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Odrsko govorno estetiko posamezne uprizoritve ustvari sinergizem različnih govorov posameznih igralcev, z režijskim konceptom povezanih v uprizoritveno (govorno) celoto, umeščeno v gledališke okoliščine. S tega stališča vsaka uprizoritev oblikuje svojo govorno estetiko. V širšem smislu pa se odrskogovorna estetika nanaša na različna gledališkozgodovinska obdobja in je odvisna od raznovrstnih gledaliških estetik ter zgodovinskih, političnih, kulturnih, jezikoslovnih idr. kontekstov. Kaže se kot skupek podobnih govornih strategij v več uprizoritvah nekega obdobja. V prispevku skušam na dveh odlomkih iz dveh časovno precej odmaknjenih uprizoritev (Tugomer, 1947, Fužinski bluz, 2005) pokazati nekatere razlike v oblikovanju odrskega govora.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:slovenska dramatika, slovensko gledališče, slovenščina, odrski govor, odrskogovorna estetika, glasovni govorni sloj, besedilni govorni sloj, vidna nebesedna izrazila, Tugomer, Fužinski bluz
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2012
Št. strani:Str. 249-256
PID:20.500.12556/RUL-147977 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:808.55:792.02(497.4)
COBISS.SI-ID:3397723 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:17.07.2023
Število ogledov:772
Število prenosov:16
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Slovenska dramatika
Uredniki:Mateja Pezdirc-Bartol
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Znanstvena založba Filozofske fakultete
Leto izida:2012
ISBN:978-961-237-541-6
COBISS.SI-ID:263953152 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:31
ISSN zbirke:1408-211X

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
The stage speech aesthetics of an individual performance is created by the synergism of the different speeches of individual actors which are connected by the directorʼs concept to the presentational (speech) whole and embedded within the theatrical situation. From this perspective each performance shapesits own speech aesthetics. In the wider sense, stage speech aesthetics relates to different periods of theatre history and is dependent on diverse theatrical aesthetics and historical, political, cultural, linguistic and other such contexts. It appears as a unit of similar speech strategies in several performances from an era. In this paper, the author attempts to show differences in the shaping of stage speech using excerpts from two performances from different time periods (Tugomer, 1947, Fužinski bluz, 2005).

Ključne besede:Slovene drama, Slovene theatre, Slovene language, stage speech, stage speech aesthetics, voice speech stratum, text speech stratum, visible non-verbal expression

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj