Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Privacy concerns and self-efficacy in e-commerce : testing an extended APCO model in a prototypical EU country
ID
Bartol, Jošt
(
Avtor
),
ID
Vehovar, Vasja
(
Avtor
),
ID
Bošnjak, Michael
(
Avtor
),
ID
Petrovčič, Andraž
(
Avtor
)
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(941,74 KB)
MD5: 3EE029D855E1ACB8B894C2962C924244
URL - Izvorni URL, za dostop obiščite
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1567422323000546
Galerija slik
Izvleček
Privacy concerns are an important factor in internet users’ decisions to participate in e-commerce, defined here as the use of the internet by individuals to purchase goods or services. While various studies have examined how privacy concerns and e-commerce participation are influenced by online shopping self-efficacy, personality traits, or demographic characteristics, these aspects have rarely been examined together in one single explanatory model. Therefore, this paper proposes an integrated model of e-commerce participation based on the APCO model (Antecedents, Privacy Concerns, Outcomes; Smith et al., 2011) in which internet users’ personality traits and demographic characteristics influence their privacy concerns and online shopping self-efficacy, which in turn affect e-commerce participation. The model was tested on a sample of internet users (n = 3,736) in Slovenia, a prototypical EU country in terms of internet use and online shopping. The results from path analysis showed that individuals with greater privacy concerns were less likely to participate in e-commerce, while those with higher online shopping self-efficacy were more likely to do so. Online shopping self-efficacy also reduced privacy concerns and mediated the effect of demographic characteristics on privacy concerns and e-commerce participation. Therefore, a viable strategy to increase e-commerce participation is to increase internet users’ self-efficacy. Moreover, users with different personalities seem to have different coping strategies related to privacy concerns and online shopping self-efficacy. Overall, this study highlights the importance of online shopping self-efficacy for comprehensively analyzing the antecedents and outcomes of privacy concerns in e-commerce.
Jezik:
Angleški jezik
Ključne besede:
Big Five personality traits
,
privacy concerns
,
path analysis
,
self-efficacy
,
survey
,
e-commerce
Vrsta gradiva:
Članek v reviji
Tipologija:
1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:
FDV - Fakulteta za družbene vede
FF - Filozofska fakulteta
Status publikacije:
Objavljeno
Različica publikacije:
Objavljena publikacija
Leto izida:
2023
Št. strani:
11 str.
Številčenje:
Vol. 60, art. 101289
PID:
20.500.12556/RUL-147375
UDK:
342.721:004.738.5:339.162.3(497.4)
ISSN pri članku:
1567-4223
DOI:
10.1016/j.elerap.2023.101289
COBISS.SI-ID:
157488643
Datum objave v RUL:
03.07.2023
Število ogledov:
554
Število prenosov:
112
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Kopiraj citat
Objavi na:
Gradivo je del revije
Naslov:
Electronic commerce research and applications
Založnik:
Elsevier
ISSN:
1567-4223
COBISS.SI-ID:
512362777
Licence
Licenca:
CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:
To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.
Sekundarni jezik
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
elektronsko poslovanje
,
spletno nakupovanje
,
zasebnost
,
Slovenija
Projekti
Financer:
ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Program financ.:
Young researchers
Financer:
ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:
P5-0399
Naslov:
Internetno raziskovanje
Financer:
ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:
J5-3100
Naslov:
Ovrednotenje verjetnostnih in neverjetnostnih spletnih panelov
Financer:
ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:
J5-8233
Naslov:
Integracija mobilnih naprav v anketno raziskovanje v družboslovju: razvoj celostnega metodološkega pristopa
Financer:
ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:
J5-9334
Naslov:
Uporaba parapodatkov za ocenjevanje kakovosti odgovorov v anketah
Financer:
ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:
NI-0004
Naslov:
Digitalna transformacija kvantitativnega zbiranja podatkov v družboslovnem raziskovanju: združevanje anketnih podatkov, masovnih podatkov in parapodatkov z namenom proučevanja družbenega vedenja
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Nazaj