izpis_h1_title_alt

Generative Design Methodology and Framework Exploiting Designer-Algorithm Synergies
ID Gradišar, Luka (Avtor), ID Klinc, Robert (Avtor), ID Turk, Žiga (Avtor), ID Dolenc, Matevž (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (5,39 MB)
MD5: 24137CE4241D2ED884E1A142A12CBB00
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.mdpi.com/2075-5309/12/12/2194 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Designing is a problem-solving activity. The process is usually iterative: a solution is proposed, then analysed and tested until it satisfies all constraints and best fulfils the criteria. Usually, a designer proposes a solution based on intuition, experience, and knowledge. However, this does not work for problems they are facing for the first time. An alternative approach is generative design, where the designer focuses on iteratively defining a problem with its constraints and criteria in the form of a parametric computational model, and then leaves the search for the solution to the algorithms and their ability to rapidly generate and test several alternatives. The result of this approach is not only a set of solutions embedding implicitly the knowledge but also a model where problem-defining knowledge is quite explicit. The idea of the proposed approach is the exploitation of synergies between the designer and the algorithms. The designer focuses on problem definition and the algorithm focuses on finding a solution, showing that the capacity of the generative approach to replace the designer is limited. In the paper, we first present the framework of generative design, then apply the process to a case study of designing an efficient shading solution, and in the end, we present the results and compare them with the traditional approach. The approach is general and can be applied in other areas of engineering. It is relevant both to designers as well as software developers who are expected to take this approach further. More theoretical work is needed to study problem definitions as a form of knowledge representation in engineering.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:generative design, optimisation, computational design, parametric modelling, BIM, automation, shading study
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FGG - Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2022
Št. strani:15 str.
Številčenje:iss. 12, art. 2194, Vol. 12
PID:20.500.12556/RUL-146484 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:004.9:69
ISSN pri članku:2075-5309
DOI:10.3390/buildings12122194 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:135069443 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:02.06.2023
Število ogledov:441
Število prenosov:83
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Buildings
Skrajšan naslov:Buildings
Založnik:Molecular Diversity Preservation International
ISSN:2075-5309
COBISS.SI-ID:1024478292 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Izvleček:
Oblikovanje je dejavnost reševanja problemov. Postopek je ponavadi iterativen: predlaga se rešitev, ki se nato analizira in preizkuša, dokler ne zadosti vsem omejitvam in najbolje izpolnjuje merila. Običajno projektant predlaga rešitev na podlagi intuicije, izkušenj in znanja. Vendar pa to ne deluje pri problemih, s katerimi se srečujejo prvič. Alternativni pristop je generativno načrtovanje, pri katerem se projektant osredotoči na iterativno opredelitev problema z njegovimi omejitvami in merili v obliki parametričnega računalniškega modela, nato pa iskanje rešitve prepusti algoritmom in njihovi zmožnosti hitrega generiranja in testiranja več alternativ. Rezultat tega pristopa ni le nabor rešitev, ki implicitno vključujejo znanje, temveč tudi model, v katerem je znanje o opredelitvi problema precej eksplicitno. Ideja predlaganega pristopa je izkoriščanje sinergij med oblikovalcem in algoritmi. Projektant se osredotoča na opredelitev problema, algoritem pa na iskanje rešitve, kar kaže, da je zmožnost generativnega pristopa, da nadomesti projektanta, omejena. V članku najprej predstavimo okvir generativnega načrtovanja, nato postopek uporabimo za študijo primera načrtovanja učinkovite rešitve senčenja, na koncu pa predstavimo rezultate in jih primerjamo s tradicionalnim pristopom. Pristop je splošen in se lahko uporablja tudi na drugih področjih inženirstva. Pomemben je tako za projektante kot tudi za razvijalce programske opreme, od katerih se pričakuje, da bodo ta pristop razvijali naprej. Potrebno je več teoretičnega dela za preučevanje opredelitev problemov kot oblike predstavitve znanja v inženirstvu.

Ključne besede:generativno načrtovanje, optimizacija, računsko modeliranje, parametrično modeliranje, BIM, automatizacija, študija senčenja

Projekti

Financer:ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:P2-0210
Naslov:E-Gradbeništvo

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj