izpis_h1_title_alt

Poučevanje nadarjenih učencev pri pouku glasbene umetnosti v 5. razredu osnovne šole : magistrsko delo
ID Golob, Katja (Avtor), ID Sicherl-Kafol, Barbara (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Juriševič, Mojca (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,54 MB)
MD5: 7BEDC2CD7E96EEEB69808001A3B3D30A

Izvleček
Na opredelitev in uporabo pojma nadarjenost vplivajo različni teoretični koncepti, različni vidiki in pogledi na naravo nadarjenosti, njen razvoj in različni družbeni vplivi. Nadarjenost je opredeljena kot izkazovanje visoke, nadpovprečne sposobnosti mišljenja na posameznem učnem področju. Ko gre za učno področje glasbe, govorimo o glasbeni nadarjenosti. Glasbeno nadarjeni učenci so tisti, ki na glasbenem področju, poleg običajnih učnih programov, potrebujejo tudi ustrezno prilagojen pouk glasbene umetnosti, da lahko celostno razvijajo svojo glasbeno nadarjenost. Znotraj pouka glasbene umetnosti je pomembno učiteljevo razumevanje in poznavanje učnih potreb glasbeno nadarjenih učencev, prav tako pa tudi sistematično načrtovanje glasbenega pouka v fazah organizacije, izvedbe, preverjanja in ocenjevanja znanja. Delo z glasbeno nadarjenimi učenci v splošnem šolstvu predstavlja velik izziv, saj se učitelji pri poučevanju glasbeno nadarjenih velikokrat ne počutijo dovolj kompetentni, kar posledično vodi v odsotnost diferenciacije in individualizacije pouka glasbeno nadarjenim učencem. Osnovni namen magistrskega dela je preučiti obstoječe stanje poučevanja glasbeno nadarjenih učencev pri pouku glasbene umetnosti v 5. razredu osnovne šole. V kvalitativni raziskavi, ki je bila izvedena z nestandardiziranim polstrukturiranim intervjujem, je sodelovalo 5 učiteljic (3 predmetne učiteljice glasbene umetnosti, 2 učiteljici razrednega pouka), ki poučujejo v 5. razredu OŠ, ter 5 glasbeno nadarjenih učencev 5. razreda OŠ. Intervjuvanci so odgovarjali na vprašanja, kako učitelji razrednega pouka in predmetni učitelji glasbene umetnosti v 5. razredu osnovne šole prilagajajo pouk glasbene umetnosti glasbeno nadarjenim učencem, kako glasbeno nadarjeni učenci 5. razreda osnovne šole doživljajo pouk glasbene umetnosti in učiteljeve prilagoditve, katere glasbene dejavnosti, vsebine, metode najbolj motivirajo glasbeno nadarjene učence ter kakšen pouk glasbene umetnosti bi si intervjuvanci želeli izkusiti. Rezultati kvalitativne raziskave kažejo na tri dejavnike, ki vplivajo na poučevanje glasbeno nadarjenih učencev v 5. razredu osnovne šole, to so: prilagajanje poučevanja glasbene umetnosti, poznavanje glasbeno nadarjenih učencev ter učiteljeva kompetentnost. Ti dejavniki se med seboj prepletajo in so medsebojno odvisni. Njihova uspešnost in primernost je odvisna od učiteljeve osebne in poklicne kompetentnosti, pripravljenosti in podpore, ki jo je učitelj tekom svojega dela na šoli deležen. Prav tako pa tudi učiteljevo poznavanje glasbeno nadarjenih učencev, njihovih značilnosti, interesov in doživljanja glasbene umetnosti vpliva na uspešno in optimalno določanje prilagoditev in smernic pouka glasbene umetnosti. Rezultati naše kvalitativne raziskave so osvetlili obstoječe stanje poučevanja glasbeno nadarjenih učencev ter omogočili oblikovanje okvirnih smernic, ki lahko pomagajo pri nadaljnjem načrtovanju pouka glasbene umetnosti.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:učitelji razrednega pouka, učitelji predmetnega pouka glasbene umetnosti, osnovna šola, glasbena nadarjenost, glasbeno nadarjeni učenci
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:K. Golob
Leto izida:2023
Št. strani:121 str.
PID:20.500.12556/RUL-144278 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:373.3:78(043.2)
COBISS.SI-ID:141255427 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:09.02.2023
Število ogledov:1146
Število prenosov:115
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Teaching Music to Gifted Fifth Graders
Izvleček:
The definition and use of the concept of giftedness is influenced by different theoretical concepts, different aspects and views on the nature of talent, it's development and various social influences. Giftedness is defined as demonstrating a high, above-average ability to think in a particular learning area. When it comes to the learning area of music, we talk about musical giftedness. Musically gifted students are those who, in the field of music, in addition to the usual educational programs, also need appropriately adapted lessons so that they can develop their musical giftedness holistically. Within music lessons, the teacher's understanding and knowledge of the learning needs of musically gifted students is important, as is the systematic planning of music lessons in the stages of organization, implementation, verification and evaluation of knowledge. Working with musically gifted students in general education represents a great challenge, as teachers often do not feel competent enough to teach musically gifted students, which in turn leads to the absence of differentiation and individualization of lessons for musically gifted students. The main purpose of the master's thesis is to examine the current state of teaching musically talented students in music lessons in the 5th grade of elementary school. 5 female teachers (3 music teachers and 2 primary school teachers) who teach in the 5th grade of elementary school and 5 musically gifted students of 5th grade of elementary school participated in the qualitative research, which was conducted with a non-standardized semi-structured interview. The interviewees answered questions regarding how primary school teachers and music teachers adapt music lessons in the 5th grade of primary school to musically gifted student, how musically gifted students of the 5th grade experience musical lessons and the teacher's adaptations, which musical activities, contents, methods motivate musically gifted students the most, and what kind of music lessons the interviewees would like to experience. The results of the qualitative research show three factors that influence the teaching of musically gifted students in the 5th grade of primary school: adapting the teaching of musical lessons, knowledge of musically gifted students and the teacher's competence. These factors are intertwined and interdependent. Their success and suitability depends on the teacher's personal and professional competence, readiness and support, which the teacher receives during his work at the school. Likewise, the teacher's knowledge of musically gifted students, their characteristics, interests and experience of the art of music affects the successful and optimal determination of adjustments and guidelines of the art of music lessons.The results of the qualitative research shed light on the current state of teaching musically gifted students and enabled the creation of framework guidelines that can help in the further planning of music lessons.

Ključne besede:primary school teachers, music teachers, primary school, musical giftedness, musically gifted students

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj