Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Razlike v razvoju koordinacije med 5 letnimi dečki in deklicami : diplomsko delo
ID
Mikolič, Katarina
(
Avtor
),
ID
Gregorc, Jera
(
Mentor
)
Več o mentorju...
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(839,79 KB)
MD5: 96D6511F15D24270A7D6A44846512EC8
Galerija slik
Izvleček
Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, na kakšen način se spreminja koordinacija 5-letnih otrok glede na spol, če z njimi bodisi sistematično izvajamo gibalne dejavnosti bodisi jih ne izvajamo. Preverjali smo učinke na koordinacijo po desetih sistematično načrtovanih in izvajanih gibalnih dejavnostih s ciljem razvoja koordinacije, in sicer v obliki elementarnih iger. V vzorec merjencev je bilo vključenih 40 predšolskih otrok, starih 5 let, iz Vrtca Šenčur. V kontrolni skupini je bilo 20 otrok iz oddelka Levčki, v eksperimentalni pa 20 iz oddelka Slončki. Vse otroke smo na začetku eksperimenta testirali s testom koordinacije »hoja skozi obroče«. Nato je eksperimentalna skupina 2-krat tedensko izvajala sistematično načrtovane gibalne dejavnosti v obsegu ene pedagoške ure v obdobju 5 tednov. Kontrolna skupina teh dejavnosti ni bila deležna. Za gibalne dejavnosti smo izbrali gibalne igre, prek katerih smo stopnjevali koordinacijo. Po 5 tednih smo obe skupini otrok ponovno preizkusili z enakim testom kot na začetku. Iz dobljenih rezultatov smo ugotovili, da so otroci, ki so bili deležni sistematične gibalne dejavnosti, izboljšali rezultat v koordinaciji bolj kot tisti, ki sistematične dejavnosti niso bili deležni. Sklepamo, da se koordinacija izboljšuje, če nanjo sistematično vplivamo. Potrjujemo, da so učinki na koordinacijo opazni že po 10 sistematično izvajanih gibalnih dejavnostih. Razlik v razvoju koordinacij med dečki in deklicami nismo zaznali.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
predšolski otroci
,
gibalni razvoj
,
gibalne sposobnosti
,
koordinacija
,
igra
Vrsta gradiva:
Diplomsko delo/naloga
Tipologija:
2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:
PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:
2022
Št. strani:
VII, 42 str.
PID:
20.500.12556/RUL-142677
UDK:
373.2(043.2)
COBISS.SI-ID:
130200323
Datum objave v RUL:
19.11.2022
Število ogledov:
890
Število prenosov:
82
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Differences in Coordination Development Between 5-Year-Old Boys and Girls
Izvleček:
The aim of the diploma thesis was to determine how the coordination of 5-year-old children differs in relation to gender, depending on whether they are either systematically involved in physical activity or not. We examined the effects on coordination after having performed ten systematically planned and implemented physical activities (in the form of elementary games) that are aimed at developing coordination. The sample of participants consisted of 40 preschool children aged 5 years from the Šenčur Kindergarten. The control group consisted of 20 children from the section Levčki (Little lions), whereas the experimental group consisted of 20 children from the section Slončki (Little elephants). At the beginning of the experiment all children were tested with a coordination test that consisted of them “walking through rings”. The experimental group then performed systematically planned physical activities 2 times a week for one teaching hour over a period of five weeks. The control group did not perform any activities. The physical activities consisted of games that involved movement, and coordination exercises were gradually increased. After 5 weeks, both groups of children performed the same test as in the beginning of the study once again. The results showed that the children who carried out systematic physical activities improved their coordination scores more than those who did not perform any systematic physical activities. We can conclude that coordination improves when it is influenced in a systematic way. We confirm that the effects on coordination are noticeable already after 10 systematically performed physical activities. We have not observed any differences in the development of coordination between boys and girls.
Ključne besede:
preschool children
,
motor development
,
motor skills
,
coordination
,
play
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Nazaj