izpis_h1_title_alt

Bralno razumevanje na preizkušnji
ID Petek, Tomaž (Avtor), ID Šek, Polonca (Avtor), ID Kerndl, Milena (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/7446/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Znanstvena monografija z naslovom Bralno razumevanje na preizkušnji je eden izmed rezultatov raziskovanj v okviru projekta Bralna pismenost in razvoj slovenščine ‒ OBJEM (Ozaveščanje, Branje, Jezik, Evalvacije, Modeli), v okviru katerega je bil zasnovan preizkus bralnega razumevanja peto- in osmošolcev. Šest znanstvenih prispevkov se dotika spodbujanja bralne pismenosti v odnosu do gradnikov bralne pismenosti, ki so: govor, motiviranost za branje, razumevanje koncepta bralnega gradiva, glasovno zavedanje, besedišče, tekoče branje, razumevanje besedila, odziv na besedilo in tvorjenje besedil, kritično branje. Znanstvena monografija prinaša strokovna teoretična izhodišča, na katerih temeljijo inovativni praktični preizkusi za preverjanje posameznih elementov (oz. različnih komponent) bralne pismenosti. V okviru projekta OBJEM je bil oblikovan preizkus bralnega razumevanja, ki je sestavljen iz 4 testov: testa hitrega branja, testa besedišča, testa skladenjske zmožnosti in testa bralnega razumevanja. Vsi testi so sestavljeni posebej za 5. in posebej za 8. razred osnovne šole. Prispevki prinašajo dragocene rezultate opravljenih raziskav z navedenimi testi pri učencih in učenkah 5. in 8. razredov. Raziskovalni vzorec je zelo velik, vključuje več kot 650 petošolcev in še nekaj več osmošolcev. Pri tem so upoštevane različne spremenljivke, kot so spol, materni jezik, ki je ali ni slovenščina, otrok z dodatno strokovno pomočjo pri branju ali brez nje, učiteljeva ocena učenca pri branju, ocena pri drugih predmetih in drugo. V znanstveni monografiji predstavljeni rezultati preizkusa bralnega razumevanja, opravljeni na skupno več kot 1.300 učencih 5. in 8. razreda, prinašajo med drugim pomembno ugotovitev o obstoju šibke oz. srednje močne pozitivne korelacije med testom bralnega razumevanja in drugimi testi znotraj celotnega preizkusa bralnega razumevanja. To pomeni, da so učenci, ki so uspešneje reševali druge teste, bili uspešnejši tudi pri testu bralnega razumevanja.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:branje
Vrsta gradiva:Znanstveno delo
Tipologija:2.01 - Znanstvena monografija
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
Leto izida:2022
PID:20.500.12556/RUL-142477 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:127474691 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:11.11.2022
Število ogledov:1005
Število prenosov:210
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj